در پی وقوع بحران انرژی در میان کشور‌های اروپایی، دولت مجارستان وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در پی بالاگرفتن بحران انرژی در کشور‌های اروپایی و سخت‌تر شدن تأمین انرژی، دولت مجارستان امروز (چهارشنبه) اعلام وضعیت فوق العاده کرد.

طبق گزارش شبکه آر تی، «گرگلی گولیاش» دستیار «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد پیش از فرارسیدن زمستان، تولید گاز و زغالسنگ داخلی افزیش خواهد یافت و ذخایر گاز پُر خواهند شد.

بر پایه این گزارش، همزمان با اقدام اتحادیه اروپا برای عدم واردات انرژی از روسیه، دستیار نخست وزیر مجارستان به خبرنگاران اعلام کرد احتمالا اروپا گاز کافی برای پاییز و زمستان نداشته باشد. او همچنین اعلام کرد در پاسخ به این کمبود عرضه، طرحی هفت ماده‌ای از ماه اوت اجرایی خواهد شد.

بر این اساس، مجارستان تولید گاز داخلی خود را از ۱.۵ میلیرد متر مکعب به ۲ میلیارد متر مکعب خواهد رساند و تأسیسات ذخیره سازی خود را با گاز خارجی پُر خواهد کرد. گرگلی گولیاش گفت در حال حاضر ذخایر مجارستان ۴۴ درصد پر هستند.

در همین راستا، دولت مجارستان صادرات هیزم را نیز ممنوع خواهد کرد و استخراج زغالسنگ را افزایش خواهد داد؛ همچنانکه تلاش خواهد کرد تا نیروگاه زغالسنگ ماترا را که از ژانویه ۲۰۲۱ تا حدی تعطیل شده بود را راه اندازی مجدد کند.

جنگ اوکراین سبب شده است تا بحران در بخش انرژی در بسیاری از مناطق جهان از جمله اروپا بالا بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
همه باید فدای افراط گرایی امریکا بشن
آخرین اخبار