احدی گفت: آمار بالای واکسیناسیون بهبهان از دلایل کاهش بستری‌های کرونایی در شهرستان است.

رمضان احدی در نشست ستاد کرونا دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: در حال حاضر سویه امکیرون غالب کشور‌های دیگر شده است و در یک هفته اخیر روند کرونا در سطح کشور نیز افزایشی بود.

او افزود: واریانت BA۵ به شدت در حال افزایش و در یک هفته اخیر شیوع آن ۲۰ درصد در سطح جهان افزایش داشته، اما تاکنون موردی از سوش BA۵ در کشور گزارش نشده است.

به گفته آقای احدی در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در بهبهان در کمترین حد خود بوده، اما در صورت رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک این روند بسیار شکننده خواهد بود.

در پایان ریاست دانشکده با اشاره به آماده باش کادر درمانی شهرستان و ضرورت توجه ویژه تمامی معاونت‌ها و بیمارستان‌ها به شیوع کرونا گفت: در موج پنجم روند بیماری زایی کرونا در وضعیت متوسط بوده و موارد ابتلا به نوع شدید آن در سطح شهرستان کاهشی است، از همین رو انتظار می‌رود در صورت استقبال مردم از دز یادآور واکسن کرونا و استفاده از ماسک، بهبهان در موج جدید نیز در شرایط پایداری قرار بگیرد.

روزبه معاونت بهداشت دانشکده نیز گفت: در حال حاضر ایمنی نسبی در سطح جامعه حاصل شده و نگرانی کمتری نسبت به قبل داریم، اما در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد اوج گیری دوباره کرونا در سطح شهرستان خواهیم بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.