دهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت با حضور گروه‌های دف نواز از سراسر کشور از فردا در سنندج آغاز به کار می کند.

مجدالدین معلمی امروز در آستانه برگزاری دهمین جشنواره بین المللی دف نوازی «دف نوای رحمت» در نشست خبری با خبرنگاران استان کردستان  گفت:جشنواره دف نوای رحمت چند ویژگی منحصر به فرد دارد و اولین ویژگی آن این است که در بافت و بوم مردم کردستان تعریف شده است.

معاون هنری حوزه هنری کشور گفت: هیچ مرکز استانی به اندازه سنندج مردمانش به هنر، فرهنگ و ادبیات توجه دارند و این ظرفیت بزرگ در قالب جشنواره‌های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره دف نوای رحمت به نمایش گذاشته شده است.

او گفت: از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این جشنواره مردمی بودن آن است و همین امر باعث ماندگاری و تعالی روز افزون آن شده است.

معلمی گفت: دامنه نوازندگی دف باید توسعه یابد و این را به مسئولان برگزاری این جشنواره اعلام کردیم.

معاون هنری حوزه هنری کشور گفت: موسیقی حماسی نیز امسال به این جشنواره افزوده شده است و بدون شک این مهم زمینه ساز حضور هرچه بیشتر دف نوازان در آثار فاخر ملی در حوزه موسیقی خواهد بود.

جشنواره دف نوای رحمت در تقویم حوه هنری ایران ثبت شد

رییس حوزه هنری کردستان نیز در این نشست گفت: جشنواره دف نوای رحمت به یک جشنواره مردمی تبدبل شده که در طول ۹ دوره برگزاری با استقبال چشمگیر مردم استان و کشور مواجه شده است.

امین مرادی گفت: جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت هم اکنون در تقویم هنری حوزه هنری کشور ثبت شده و این رویداد به عنوان یکی از رویدادهای هنری مردم کردستان شناخته می‌شود.

او می گوید: برگزاری جشنواره بین المللی دف در راستای توجه به زیست بوم کردستان است و در کنار این مهم، این رویداد گامی اساسی در راستای توجه به فرهنگ بومی و محلی در استان است.

مرادی گفت: خلاقیت، ابتکار و نوآوری را در این جشنواره حفظ کرده‌ تا از تکراری بودن جشنواره جلوگیری شود روز پنج‌شنبه هم‌آوایی دف‌نوازان ایران زمین را در پیاده راه فردوسی سنندج خواهیم داشت.

به گفته رییس حوزه هنری کردستان دهمین جشنواره دف نوای رحمت در چهار بخش سراسری و رقابتی، تک نوازی ۲ رده نوجوانان و بزرگسالان، گروه نوازی، مولودی خوانی و دو نوازی برگزار می‌شود و گروه‌هایی از اقلیم کردستان عراق و افغانستان نیز حضور دارند.

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری کردستان گفت: جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت هر سال با استقبال بیشتری از سوی شرکت کنندگان مواجه شده است و امسال نسبت به دوره قبلآآمار شرکت کنندگان در این جشنواره حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.

کژوان ضیاالدینی گفت: پس از اعلام فراخوان جشنواره و پس از ۲ سال وقفه به دلیل ویروس کرونا علاقه مندان از استان های مختلف کشوربرای حضور اعلام آمادگی کردند  و از تمام استان های کشور شرکت کننده خواهیم داشت.

دهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت ۲۳ تا ۲۵  تیر در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.