مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از پراخت ۸۸ درصد از مطالبات گندم کاران استان خبر داد.

عباسعلی وفائی نژاد گفت:با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون بیش از ۷۵۱ میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان معادل ۸۸ درصد از مطالبات کشاورزان مازندرانی که گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله مازندران تحویل دادند، پرداخت شد و مابقی وجوه نیز با توجه به ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه سیفا در صف انتظار پرداخت قرار گرفت.

او از افزایش ۹ درصدی میزان خرید تضمینی گندم سال جاری در مازندران خبر داد و گفت: ۷۳ هزار و ۱۷۶ تن گندم به ارزش ۸۵۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به مراکز خرید اداره کل غله مازندران تحویل داده شد.

به گفته وفائی نژاد این مقدار خرید از ۹ هزار و ۳۳۸ کشاورز مازندرانی در ۲۹ مرکز خرید تضمینی گندم در استان و با تلاش مضاعف همکاران مستقر در مراکز خرید در ثبت ۲۲ هزار و ۶۷۸ سند در سامانه سیفا انجام پذیرفت که این میزان ثبت سند مالی با توجه به شرایط حمل محموله‌های گندم با تیلر، تراکتور و نیسان یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

او می‌گوید:گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و مبلغ ۱۰۰۰ تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان بابت تحویل هر کیلو گندم به دولت یعنی مجموعا مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد.

به گفته وفائی نژاد پس از تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت اسناد مربوطه فایل پرداخت وجه به بانک کشاورزی ارسال به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.