پیش بینی ۵۴ موکب در شهر همدان برای زائران اربعین حسینی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: این شهرستان در پیاده روی اربعین حسینی (ع) ۵۴ موکب برای خدمات رسانی به زائران پیش بینی کرده است.

علی اکبر سلطانی راد در   ستاد هماهنگی اربعین حسینی (ع) شهرستان همدان گفت: موکب‌ها از اول ماه صفر تا ۲۴ این ماه به زائران پیاده روی اربعین خدمات  می‌دهند  و ستاد اربعین شهرستان تلاش دارد کیفیت  خدمات رسانی موکب‌های دارای مجوز را افزایش دهد.

او گفت:پیاده روی اربعین  از مهم‌ترین اقدام ها و گردهمایی شیعیان جهان است و ستاد اربعین حسینی (ع) به منظور ساماندهی و رفع کمبود‌ها برای برپایی باشکوه مراسم در شهرستان همدان شکل گرفته و آغاز به کار کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: چهار کمیته تخصصی برای ساماندهی زائرین حسینی (ع) در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده است  که کمیته پشتیبانی با حمایت اداره صمت، کمیته بهداشت و درمان، کمیته فرهنگی و کمیته امنیتی، انتظامی و ترافیکی زیر نظر فرمانداری همدان با هم افزایی دستگاه‌های مربوطه فعالیت دارند.

سلطانی راد گفت: تقویت زیرساخت‌های بهداشتی، امکانات پشتیبانی و نیز بهبود مسیر‌های مواصلاتی برای عبور و مرور راحت‌تر عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را امری ضروری است و مقدمات لازم برای تسهیل روند خدمت رسانی موکب‌ها از وظایف این ستاد است که در آن تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

به گفته او اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان و امور فرهنگی از مهمترین خدمات در نظر گرفته شده برای زائران در ایام اربعین حسینی به شمار می آید که با توجه به شیوع بیماری وبا و کووید ۱۹تیم‌های بازرسی و نظارتی ویژه‌ای تشکیل و بر حسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مربوطه نظارت می‌کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان می گوید: با توجه به برگزار نشدن این راهپیمایی عظیم مردمی در ۲ سال اخیر به علت شیوع بیماری کرونا، سه میلیون زائر اربعین حسینی برای ورود به کشور عراق از محور‌های استان تردد کنند.

سلطانی راد گفت:برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم عبادی و سیاسی اربعین باید صورت گیرد که جهاد کشاورزی شهرستان همدان تاکنون ۲۰۰ تن برنج، ۶۰ تن گوشت و ۲۰ تن سهمیه شکر به شهرستان اختصاص داده است و در صورت هرگونه کمبود زودتر اطلاع رسانی شود.

 ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴، اربعین حسینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار