دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان آذربایجان غربی خبر داد.

سید جلیل موسوی با ابراز تاسف از اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بسیار کم و به زیر ۱۰ درصد رسیده است، گفت: متاسفانه واکسیناسیون و رعایت موازین بهداشتی در بین مردم رنگ باخته در حالی که بازار عروسی ها بسیار داغ شده، بازگشت حجاج و ایام محرم ، بازگشایی مدارس و دانشگاهها و... همه وضعیت را در ماههای آینده بسیار حساس و نگران کننده خواهد کرد ، از طرفی نیز گروهی از جامعه هدف واکسن کرونا نزده اند و زمان بسیار طولانی از زمان واکسیناسیون گروههایی که واکسن دریافت کرده اند، گذشته است و ایمنی افراد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه در هفته های آتی افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوتی را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: مهمترین و کم هزینه ترین و آسانترین راه انجام واکسیناسیون و تکمیل آن و رعایت موازین بهداشتی است.

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه از بین گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال ۱۷ درصد واکسن دریافت کرده اند، گفت: از بین جمعیت هدف ۱۸ سال به بالا در استان ۴۴.۳ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۵۶ درصد تزریق نکرده اند.

او  با اشاره به دوز چهارم واکسن نیز گفت:تنها ۵۰۵۶ نفر در استان این دوز را دریافت کرده اند. استقبال از دوز چهارم در بین کادر بهداشت و درمان نیز زیر ۱۰ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.