حماس: سفر بایدن به منطقه خطری راهبردی برای مسئله فلسطین است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد سفر بایدن به منطقه فقط در راستای خدمت به منافع اسرائیل است.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نشست خبری درباره سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: سفر بایدن به منطقه فقط در راستای خدمت به منافع اسرائیل قرار دارد و به زیان مسئله فلسطین است. این سفر با هدف تقویت اختلافات در منطقه و تشکیل صف بندی‌ها و ائتلافات جدید به منظور حمایت از طرح صهیونیستی و سیاست‌های توسعه گرایانه صورت می‌گیرد و نیرو‌های سرزنده امت را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، قاسم تصریح کرد: هدف اصلی همه سفر‌های رؤسای جمهور سابق آمریکا به منطقه، تأمین منافع رژیم اشغالگر و تلاش برای زیبا جلوه دادن رفتار خصمانه این رژیم علیه ملت فلسطین از طریق دیدار با مقامات تشکیلات خودگردان در رام الله بوده است.

وی ادامه داد: سخن گفتن از گسترش دامنه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر در منطقه همزمان با سفر بایدن و تشکیل ائتلاف‌های نظامی با حضور این رژیم، خطری راهبردی برای مسئله فلسطین و منافع ملی کل منطقه به شمار می‌رود.

سخنگوی حماس در پایان گفت: باید مواضع همه کشورها، نهاد‌ها و طرف‌هایی که مخالف سیاست‌های صهیونیستی و آمریکایی هستند، یکپارچه و متحد، و روابط بین نیرو‌های مقاومت تقویت شود و توسعه یابد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، سه‌شنبه شب به وقت محلی از واشنگتن راهی خاورمیانه شد و قرار است از سرزمین‌های اشغالی، کرانه باختری و عربستان سعودی دیدار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار