کتاب گلچینی از ضرب المثل‌های ترکی استان قزوین در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان در مجتمع فرهنگی و تالار میر عماد شهر قزوین رونمایی شد.

کتاب گلچینی از ضرب المثل‌های ترکی که با حمایت و همکاری انجمن قزوین ترک لری استان به زیور طبع آراسته شده است، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان در مجتمع فرهنگی و تالار میر عماد شهر قزوین رونمایی شد.

مسعود سهرابی نوده مدیر این انجمن در این مراسم، گفت: این کتاب، گنجینه بسیار عظیمی از فرهنگ غنی مردم ترک زبان استان قزوین است که در جمع آوری مطالب کتاب، هشت نفر با ما به صورت میدانی همکاری داشتند.

 در کتاب اتاسوزلری یا کتاب ضرب المثل‌های ترکی استان قزوین حدود هزار و ۷۰۰ ضرب المثل ترکی جمع آوری شده و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است.

 ترک‌های قزوین در مقاطع مختلف انقلاب از زمان پیروزی تا جبهه و شهادت حضور موثری داشتند و جای تدوین چنین کتاب‌هایی برای پاسداشت فرهنگ و زبان ترکی و شناخت پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این قوم در این استان خالی بود.

کتاب اتاسوزلری، مجموعه‌ای از تمثیل‌ها، فولکلور و ادبیات شفاهی قوم ترک در استان است که فرهنگ شفاهی مناطق ترک نشین این استان را به تصویر می‌کشد.

کتاب اتاسوزلری یا کتاب ضرب المثل‌های ترکی استان قزوین در تیراژ ۵۰۰ نسخه توسط انتشارات مسیر دانشگاه به چاپ رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.