مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه ای اذعان کرد به برنامه ریزی کودتا در کشور‌های دیگر کمک کرده است.‌

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، دیروز سه شنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی اذعان کرد به برنامه ریزی کودتا در کشور‌های دیگر کمک کرده است.‌ وی همچنین عنوان کرد در شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در واشنگتن چنین اتفاقی رخ نداد.

بولتون در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت حمله به ساختمان کنگره آمریکا نتیجه این بود که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا دائم نظرش (درباره نحوه برخورد با شورش) عوض می‌شد.

اظهارات بولتون در مورد ناآرامی‌های ۶ ژانویه در حالی مطرح شد که کمیته کنگره در حال بررسی این مساله است که آیا ترامپ یا همکارانش در برنامه‌ریزی یا تشویق طغیان خشونت‌بار که منجر به کشته شدن حداقل پنج نفر و زخمی شدن ۱۴۰ افسر پلیس شد، نقشی داشته‌اند یا خیر.

بولتون گفت: «به عنوان کسی که به برنامه ریزی کودتا نه در اینجا بلکه در جا‌های دیگر کمک کرده است باید بگویم که کودتا کار زیادی می‌طلبد.»

بولتون - که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ فعالیت می‌کرد - در خصوص اینکه به سرنگونی کدام دولت‌ها کمک کرده است، سخنی نگفت اما زمانی که در این سمت بود از مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا حمایت کرد.

بولتون به عنوان یک جنگ طلب، در وزارتخانه‌های دادگستری و امور خارجه آمریکا در سه دولت از حزب جمهوری خواه فعالیت کرد که با رونالد ریگان در دهه ۱۹۸۰ شروع شد.

او در زمان جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین، سفیر آمریکا در سازمان ملل بود و به مدت چند دهه با سبیل سفید و بزرگش قابل تشخیص بود.

بولتون مهمترین عامل اثرگذار تجاوز آمریکا به عراق بود و از بمباران ایران و کره شمالی حمایت کرد بی‌آنکه پشیمان شود و این رویکرد مداخله جویانه در سیاست خارجی موجب شد با ترامپ که در سال ۲۰۱۹ برکنارش کرد اختلاف پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۰۹:۱۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
پس می خواید لگید تمام اعتراضات در ایران کودتاست وای بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
نجس سگ فطرت حیف که به جنس سگ توهین میشه اینطوری بگیم ولی نجستر از خودش، خودشه حیوان بزدل
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۱:۳۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
با این اوصاف 6 ژانویه 2021 شورش نبوده و کودتا بوده و جان بولتون هم برنامه ریزش بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خدا لعنتش کنه مرتیکه احمق
آخرین اخبار