آی‌پد‌های ۲۰۲۴ اپل نازک‌تر و سبک‌تر خواهند بود

شرکت اپل عرضه آی‌پد‌هایی را با صفحه نمایش OLED در نظر گرفته است که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

شایعه شده است که اپل در چند سال آینده صفحه‌نمایش‌های OLED را به خط تولید محصولات آی‌پد خود می‌آورد و در حالی که بیشتر گزارش‌ها بر روی فناوری صفحه‌نمایش متمرکز شده‌اند، مقاله جدیدی جزئیات بیشتری در مورد ساخت پنل نمایشگر نسل بعدی تبلت‌ها ارائه می‌کند.

بر اساس گزارش دیجیتال ترندز، سامسونگ و ال‌جی به‌عنوان دو تامین‌کننده اصلی نمایشگر معرفی خواهند شد و گفته می‌شود که هر دو شرکت بر روی پنل‌های OLED جدیدی کار می‌کنند که به‌طور خاص برای آی‌پد‌های ۲۰۲۴ آینده اپل طراحی شده‌اند.

مرحله جدید در فرآیند تولید، حکاکی خشک است. فرآیندی که در آن سازندگان در طول تولید از مواد شیمیایی گازی برای حذف لایه‌های مواد ناخواسته از سطح الگوی مدار TFT استفاده می‌کنند. این فرآیند به پنل OLED اجازه می‌دهد تا نازک‌تر و سبک‌تر شود.

اپل همچنین در حال کار بر روی توسعه یک پوشش ویژه برای نمایشگر است که باعث دوام بیشتر پنل می‌شود. طبق گزارش ها، اپل در حال حاضر اولین واحد‌های نمونه اولیه آیپد‌های OLED خود را به صورت داخلی آزمایش می‌کند.

آی‌پد اپل

گزارش قبلی در مورد آی‌پد OLED نشان می‌دهد که اپل از نمایشگر‌های OLED دو لایه‌ای استفاده می‌کند که دو لایه دیود ساطع نور را در خود جای می‌دهند. این ویژگی منجر به افزایش روشنایی می‌شود. صفحه نمایش OLED در مقایسه با یک پنل LCD، کنتراست بهتر، اشباع رنگ بالاتر و سیاهی عمیق‌تر را ارائه می‌دهد که با افزایش روشنایی خروجی تکمیل می‌شود.

همچنین شایعه شده است که اپل در آینده خط تولید مک‌بوک را به پنل OLED منتقل می‌کند، اما هیچ جدول زمانی مشخصی برای اینکه این اقدام چه زمانی اتفاق می‌افتد وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار