بزرگ‌ترین ارتقای صوتی بلوتوث برای هدفون‌ها عرضه می‌شود

بلوتوث LE Audio می‌تواند مزیت‌هایی را برای کاربران به همراه داشته باشد و کیفیت صدای بهتری را در هدفون‌ها ایجاد کند.

ما در آستانه‌ نسل جدیدی از هدفون‌های بی‌سیم هستیم که مصرف انرژی بیشتر و صدای بهتری دارند و از ویژگی‌های جدیدی مانند امکان اتصال «نامحدود» دستگاه به یک منبع واحد پشتیبانی می‌کنند. این به لطف بلوتوث LE Audio میسر شده است، یک اصطلاح جامع برای مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید برای دستگاه‌های بلوتوث که استاندارد‌های بلوتوث امروزه به طور رسمی تکمیل آن را اعلام می‌کند.

بلوتوث LE Audio در ابتدای سال ۲۰۲۰ معرفی شد و بلوتوث SIG در ابتدا امیدوار بود که دستگاه‌های پشتیبانی کننده این فناوری قبل از پایان همان سال عرضه شوند، اما پس از یک تاخیر قابل توجه به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، سازندگان می‌توانند اکنون پشتیبانی از استاندارد را به دستگاه‌های خود اضافه کنند. بلوتوث SIG می‌گوید، این بدان معناست که اولین محصولات سازگار باید قبل از پایان سال در دسترس قرار گیرند.

چندین عنصر برای بلوتوث LE Audio وجود دارد، اما یکی از مواردی که احتمالاً بر روی افراد تأثیر می‌گذارد، کدک جدید LC۳ است که به گونه‌ای طراحی شده که روش بسیار کارآمدتری برای انتقال صدا باشد. این یا به معنای کیفیت صدای بسیار بالاتر با نرخ بیت یکسان نسبت به کدک پایه فعلی SBC است و یا کیفیت صدای کمی بهتر با نرخ بیت کمتر از نصف را ارائه می‌دهد. بیت ریت کمتر به معنای مصرف انرژی کمتر و عمر باتری بیشتر است.

هدفون بلوتوثی

LC۳ تنها یکی از ویژگی‌هایی است که زیر چتر LE Audio قرار دارد. یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی، توانایی آن در اتصال چندین دستگاه صوتی به یک منبع واحد با قابلیتی است که آن را با نام Auracast معرفی می‌کند. این کار می‌تواند به سادگی جفت کردن دو جفت هدفون با یک تلفن یا جفت کردن هدفون‌های متعدد به یک تلویزیون منفرد واقع در یک فضای عمومی مانند باشگاه ورزشی باشد. وب‌سایت بلوتوث SIG نشان می‌دهد که چگونه کاربران می‌توانند مانند شما برای یک شبکه Wi-Fi منابع صوتی را جستجو کنند، یا با اسکن یک کد QR یا ضربه زدن روی یک سطح دارای NFC متصل شوند.

ویژگی‌های دیگر شامل پشتیبانی بهتر از هدفون‌های بی سیم واقعی است، زیرا بلوتوث LE Audio به هر هدفون جداگانه اجازه می‌دهد تا ارتباط جداگانه خود را با دستگاه منبع حفظ کند. همچنین امید است که تمام ویژگی‌های LE Audio در کنار هم به عنوان یک مزیت بزرگ برای هدفون‌های آینده عمل کند.

چیزی که در حال حاضر نامشخص است این است که آیا برای بهره مندی از مزایای مذکور نیاز به خرید دستگاه‌های کاملاً جدید داریم یا خیر. وب‌سایت بلوتوث SIG اشاره می‌کند که ممکن است برخی از دستگاه‌های موجود برای پشتیبانی از بلوتوث LE Audio به‌روزرسانی شوند و پشتیبانی اولیه از این استاندارد در حال حاضر در نسخه بتای Android ۱۳ در دسترس است.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار