فرمانده انتظامی میاندوآب با اشاره به شناسایی ۷۵ مورد تخلفات مجرمانه در فضای مجازی این شهرستان در سال جاری گفت: در این ارتباط ۹۹ کسب و کار اینترنتی شناسایی و مسدود شد.

سرهنگ فخرالدین رستم‌پور گفت: امسال میزان پرونده‌های مرتبط با جرایم سایبری در میاندوآب نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۱ درصد افزایش یافته است.

او می گوید: همچنین میزان کشفیات پرونده‌های حوزه جرایم سایبری و دستگیری متهمان به ترتیب ۳۲ درصد و ۱۱ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: با توجه به رصد فضای مجازی و کنترل شبکه‌های اجتماعی و اعضای فعال در حوزه پرونده‌های مرتبط به اجاره کارت‌های بانکی توسط تعدادی از افراد با هویت معلوم که با اغفال افراد ساده لوح با وعده پرداخت سود به حساب‌های بانکی آنان به ایجاد اخلال در نظام بانکی و اقتصادی اقدام کرده بودند که موضوع تحت بررسی قرار گرفت.

سرهنگ رستم‌پور  گفت:در این راستا تعداد ۸۲۳ مورد حساب بانکی در این شهرستان با هماهنگی مقام قضایی مسدود شد.

او می گوید: رصد روزانه شبکه‌های اجتماعی میاندوآب با هدف مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی منجر به شناسایی و اخذ تعهد از ۷۰۰ نفر از کاربران در این زمینه شده و همچنین ۱۵ نفر نیز در این راستا دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. 

سرهنگ رستم پور گفت: بیشترین جرایم در فضای مجازی میاندوآب به ترتیب برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی شهروندان به صورت کپی کارت بانکی به وسیله دستگاه اسکیمر و فشینگ، کلاهبرداری اینترنتی و مزاحمت‌های تلفنی نظیر هتک حرمت و حیثیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.