رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی جزیره کیش گفت: وقوع سرقت از منازل در این جزیره طی سال جاری ۳۸ درصد کاهش یافت.

سرهنگ مسعود میرحسینی گفت: طی سه ماهه نخست امسال طی سال جاری روند کشف سرقت ها در این جزیره ۶۵ درصد و دستگیر شدگان مرتبط با جرایم سرقت نیز ۳۱ درصد افزایش داشته است.

او گفت: وقوع میزان سرقت ها در مقایسه با مدت مشابه نیز شاهد افت و خیزهای مختلف بوده به طوری که سرقت های خرد در این مدت شاهد ۱۸ درصد افزایش اما سرقت از منازل ۱۹ درصد کاهش داشته است.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ویژه جزیره کیش گفت: این جزیره با توجه به جمعیت و جغرافیای جرم همواره کمترین میزان جرایم سرقت را داشته به طوری که برخی از جرایم از جمله سرقت های مهم از جمله خودرو صفر بوده است.

او با بیان اینکه عمده سرقت های خرد در این جزیره شامل کندانسور کولر، کپسول گاز و لوازم جزیی که کیشوندان بیرون از خانه نگهداری می کنند گفت: می توان با افزایش ایمنی در نگهداری از این تجهیزات مانع از بروز سرقت های خرد در جزیره شد.

سرهنگ میرحسینی گفت: سرقت‌ یکی از اصلی‌ترین پایه‌های وقوع حوادث و هر کس ممکن است قربانی یک سرقت شود به همین دلیل در هر شرایطی باید در حفظ و نگهداری اموال خود کوشا باشید.

او گفت: اطمینان از بسته بودن راه‌های ورودی در زمان ترک منزل، مجهز شدن پنجره ها به حفاظ، نصب حفاظ مقاوم روی برخی تجهیزات خارج از خانه، تجهیز دوچرخه ها و موتورسیکلت ها به قفل امن از جمله راهکارهایی است که کیشوندان می توانند برای کاهش سرقت ها در این جزیره اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.