سیزدهمین جشنواره علامه حلی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

سیزدهمین جشنواره علامه حلی در ۱۰ بخش علوم اسلامی و انسانی با معرفی ۷۳ اثر برگزیده برترین‌های خود را شناخت.

این جشنواره هر سال با هدف شناسایی و تکریم نویسندگان جوان حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد صالح مازنی، دبیر برگزاری جشنواره علامه حلی می گوید: بیش از ۱۵ هزار اثر در قالب مقاله، پایان نامه، ترجمه و کتاب از استان‌های مختلف کشور به این جشنواره ارسال شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه در این جشنواره  سنت پژوهشی علمای سلف را مورد توجه قرار داد و  گفت: در این زمینه بزرگان زیادی تولیدات بسیار ارزشمندی را با حفظ استاندارد‌های اجتهادی و تحقیقی در تاریخ حوزه‌های علمیه به ثمر رساندند.

آیت الله علیرضا اعرافی گفت: با هدف رفع مشکلات مختلف جامعه و پاسخ به مسائل روز جامعه، ۲۰۰ طرح و پروژه مطالعاتی در دبیرخانه فقه معاصر در حال مطالعه و تحقیق است.

او  اصلاح نظام آموزشی حوزه را از دیگر برنامه‌های در دست پیگیری حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: بخش مهمی از این اصلاح معطوف به پژوهش و تحقیق است و برای سطح ۱ این اصلاحات آموزشی انجام شده است و برای سطوح عالی هم با حفظ و صیانت از سنت‌های حوزه این تغییرات صورت خواهد گرفت و در این زمینه حمایت از پژوهشگران در دست اقدام قرار دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور می گوید: مقوله ۱۰۰ سالگی حوزه علمیه قم در ابعاد مختلف و ارتباط فقه با قوانین کشور، مسائل روز جامعه و مقایسه تطبیقی فقه با قوانین سایر کشور‌ها، علم اصول، کلام، دین شناسی و علوم انسانی از موضوعاتی است که از پژوهشگران انتظار می‌رود به این مسائل بپردازند.

او با تاکید بر اینکه حوزه عصر انقلاب اسلامی متفاوت از سایر دوره‌های تاریخی است، گفت: با باز اندیشی و نوسازی در زمینه رشته‌ها و مهارت‌های حوزه با حفظ سنت‌های گذشته، به دنبال استفاده از تجربیات، روش‌ها و فناوری‌های جدید در علوم اسلامی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار