سرپرست روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مردم اصفهان استقبال خوبی از تزریق نوبت یادآور و چهارم واکسن کرونا کردند.

کیومرث طالبی گفت: از هفته گذشته که مجوز تزریق نوبت یادآور و چهارم واکسن کرونا از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد مردم اصفهان مشارکت و استقبال خوبی در این زمینه داشتند و مراجعه به مراکز منتخب برای تزریق واکسن افزایش چشمگیری یافت.

به گفته او در یک هفته گذشته بیشتر مراجعه کنندگان به مراکز منتخب اصفهان برای تزریق نوبت چهارم اقدام کردندکه با توجه به استقبال مردم، تعداد مراکز جامع سلامت منتخب برای واکسیناسیون در کلانشهر اصفهان افزایش یافت.

طالبی درمورد واکسیناسیون کرونا که در همه پایگاه‌های بهداشت و سلامت در سطح استان با ۲ واکسن سینوفارم و پاستوکووک انجام می‌شود، گفت: در مراکز جامع سلامت منتخب سبد کامل واکسن‌های کرونا یعنی سینوفارم، برکت، پاستوکووک، آسترازنکا، کووپارس رازی، اسپایکوژن وجود دارد.

در حال حاضر ۱۱ مرکز منتخب واکسیناسیون در شهرستان اصفهان در نوبت صبح و عصر از ساعت هشت تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه و از ۱۷ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه فعال است همچنین افزایش تعداد مراکز منتخب با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت و ارائه خدمات بهتر به مردم در جهت واکسیناسیون عمومی جامعه انجام شد و در صورتی‌که میزان مراجعه مردم باز هم افزایش یافت ممکن است درباره فعال شدن مجدد مراکز تجمیعی تصمیم گیری شود.

سرپرست روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراکز منتخب فعال در شهرستان اصفهان را ابن سینا، شهید نواب صفوی، زینبیه، حضرت علی (ع)، خوراسگان یک (بنکدار)، امیر حمزه، کوجان، ملک شهر یک، سپاهان‌شهر، مهربد بهارستان و ملاهادی سبزواری اعلام کرد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ۲۰۹ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و ۲۸ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

مجوز تزریق دز یادآور و چهارم واکسن کرونا در ۱۳ تیر امسال از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.