رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از نظارت مستمر بر سبزی کاری‌های اطراف رودخانه قره سو با همکاری فرمانداری، محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد.

دکتر محمدرضا نادری گفت: متاسفانه هر سال در برخی از این اراضی از آب رودخانه قره سو که آلوده به فاضلاب است برای آبیاری زمین‌ها بویژه سبزی کاری‌ها استفاده می‌شود و در همین راستا همواره محیط زیست، جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت شهرستان با همکاری یکدیگر نظارت‌های مستمری را بر این اراضی دارند.

نادری گفت: در جریان این بازدید‌ها از این اراضی نمونه برداری شده و درصورت آلوده بودن، تخریب و معدوم سازی آن‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد. اخیرا از برخی از این اراضی نمونه برداری‌هایی صورت گرفته که منتظر اعلام نتایج آن هستیم و در صورتی که آلودگی اثبات شود تخریب و معدوم سازی آن و کشت جایگزین در دستور کار قرار می‌گیرد.

درهر صورت مردم این اطمینان را داشته باشند که با فعالیت کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و همکاری دستگاه‌های عضو، اجازه نمی‌دهیم سبزی آلوده سر سفره مردم بیاید. مصرف سبزی آلوده یکی از راه‌های انتقال بیماری وبا است، در همین راستا نظارت بر سبزی کاری‌ها با شدت بیشتری اعمال می‌شود، اما نیاز است که مردم هم نسبت به گندزدایی و ضدعفونی کردن سبزی‌ها و میوه جات قبل از مصرف اقدام کنند.

 افراد باید برای مصرف سبزی سه مرحله پاکسازی، انگل زدایی با استفاده از مایع ظرفشویی و گندزدایی با استفاده از محلول‌های ضدعفونی را به خوبی انجام دهند.در کنار این‌ها هم توصیه اکید این است که افراد حتما دست‌های خود را قبل از مصرف هر نوع خوراکی و نوشیدنی به دقت با آب و صابون بشویند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.