بنابر اعلام دفتر آمار اتحادیه اروپا، جمعیت این بلوک در سال ۲۰۲۱ برای دومین سال پیاپی کاهش یافت.

بنابر اعلام دفتر آمار اتحادیه اروپا، جمعیت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ میلادی برای دومین سال پیاپی کاهش یافت. بیش از دو میلیون نفر در اتحادیه اروپا بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باخته اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از دفتر آمار اتحادیه اروپا، از ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی، جمعیت اتحادیه اروپا بیش از ۶۵۶.۰۰۰ نفر کاهش یافته است.

در گزارش دفتر آمار اتحادیه اروپا همچنین آمده است: «در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی، ورود مهاجران به اروپا نتوانست رشد منفی جمعیت را جبران کند (نرخ مرگ و میر بالاتر از نرخ زاد و ولد بود) و در نتیجه جمعیت اتحادیه اروپا کاهش یافت. البته باید تأثیر بیماری کووید ۱۹ را هم در نظر داشت».

از ۱۰ سال پیش نرخ مرگ و میر از نرخ زاد و ولد در اتحادیه اروپا پیشی گرفته است، ولی ورود مهاجران به این اتحادیه تا سال ۲۰۲۰ میلادی (سال اول شیوع ویروس کرونا) این کاهش جمعیت را جبران می‌کرد.

اتحادیه اروپا در سال‌های ۱۹۶۰ و ۲۰۱۱ میلادی نیز شاهد کاهش جمعیت بود، ولی با آمدن مهاجران، این کاهش جبران شد.

به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، پیری جمعیت و نرخ باروری نسبتاً پایین، پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده نیز نرخ زاد و ولد از نرخ مرگ و میر پایین‌تر باشد.

بر اساس ارزیابی دفتر آمار اتحادیه اروپا، در صورت ادامه این وضعیت، کاهش یا افزایش جمعیت اتحادیه اروپا منوط به میزان مهاجرت خواهد بود.

بیشترین کاهش جمعیت در ایتالیا، لهستان و رومانی روی داده است. البته بیش از نیمی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا شاهد افزایش جمعیت خود بودند که در این میان فرانسه، هلند و سوئد در صدر هستند.

جمعیت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۴۴۶.۸ میلیون نفر اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار