رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های متعددی که کرمانشاه در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی دارد، گفت : استفاده بهینه از ظرفیت‌هایی که داریم نیازمند برخی ملزومات است.

شکری در مراسم روز ملی صنعت و معدن یکی از مهمترین ملزومات را همراهی بیش از پیش دستگاه‌های مختلف دانست و گفت : متاسفانه برخی رفتار‌های سلیقه‌ای به مانعی برای توسعه استان تبدیل شده است.

به گفته رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه حمایت از واحد‌های تولیدی استان و محصولاتی که این واحد‌ها تولید می‌کنند ضروری است گاهی محصولات تولیدی کرمانشاه که حتی بعد صادراتی دارد و در دیگر کشور‌ها و شهر‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد، در کرمانشاه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

به جای آنکه تولیدات کرمانشاه مورد توجه قرار گیرد شاهد سرریز کالا‌های تولیدی دیگر استان‌ها به کرمانشاه هستیم که گاهی کیفیت چندان مناسبی هم ندارد.

 این شیوه تفکر باعث صدمه جدی به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی می شود اگر می‌خواهیم کرمانشاه توسعه یابد، باید به سرمایه‌گذاران و تولیدی که انجام می‌دهند نگاه ملی داشته باشیم.

یکی دیگر از ملزومات توسعه کرمانشاه و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی استان فراهم کردن زیرساخت‌ها است همین حالا بسیاری از صنایع کرمانشاه به دلیل بی برقی امکان تولید ندارند.

اگر زیرساخت‌های برق، گاز، راه دسترسی، فرودگاه و... فراهم نباشد، تولیدکنندگان نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

قراردادن تسهیلات در سفر رئیس جمهور برای کمک به صنایع

استاندار کرمانشاه به اشاره به در نظر گرفتن ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سفر رئیس جمهور برای کمک به صنایع کرمانشاه، ورود این اعتبارات به استان را تحول آفرین خواند.

بهمن امیری مقدم گفت: برای این سفر کار کارشناسی گسترده‌ای انجام دادیم و همین امر باعث شد نهاد ریاست جمهوری نیز به خوبی با ما همکاری داشته باشد و بخش قابل توجهی از پیشنهاداتی که دادیم، پذیرفته شود.

او با بیان اینکه پیشنهادات خوبی در بخش‌های اقتصادی، عمرانی و ... دادیم، گفت: تنها ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به راه‌اندازی واحد‌هایی راکد و یا با ظرفیت پایین در نظر گرفته شده که ورود این اعتبار به استان تحول آفرین خواهد بود.

امیری مقدم از وجود ۸۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کرمانشاه یاد کرد و گفت: تلاش کردیم عمده این طرح‌ها را به پیشرفت فیزیکی مناسب برسانیم و برای تکمیل آن‌ها منابع بگیریم.

نرخ بیکاری کرمانشاه طی ۵۰ سال اخیر تقریبا بالا بوده، عوامل متعددی باعث شده نتوانیم از ظرفیت‌های متعددی که در کرمانشاه وجود دارد برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

تک تک افرادی که در زمینه اشتغالزایی استان در این سال‌ها کوتاهی کردند در شرایط امروز جوانان مقصر هستند.

 یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی که می‌تواند به اشتغالزایی در کرمانشاه کمک کند سند توسعه نفت و گاز استان است متاسفانه این سند در این مدت خاک می‌خورد و حالا پیگیری‌های فراوانی از طریق وزارت نفت و سایر مسئولان کشوری برای احیا آن‌ها انجام شده است.

استاندار کرمانشاه با انتقاد از رکود ۱۰ ساله پروژه پتروپالایش آناهیتا که از سال ۱۳۹۰ که مصوبه سفر مقام معظم رهبری را دریافت کرد تاکنون راکد مانده، گفت: جلسات متعددی با وزیر نفت، سهام‌داران و ... برای این پروژه برگزار کردیم.

امیری مقدم با اشاره به اشتغالزایی سه هزار نفری این پروژه، گفت: اجرای این طرح را رها نخواهیم کرد و وزارت نفت نیز قول داده اگر ما ۳۰ درصد کار را پیش ببریم، خط لوله مورد نیاز پروژه را اجرایی کند.

 پیگیری جدی برای تعیین تکلیف پتروشیمی‌های اسلام‌آباد غرب، روانسر، سنقر، کنگاور و ... انجام می شود.

استاندار کرمانشاه از صنعتگران و معدن‌کارانی که به اشتغالزایی کرمانشاه کمک می‌کنند قدردانی کرد و گفت: دست هرکسی که برای رفع بیکاری کرمانشاه قدمی بردارد را می‌بوسیم.

یکی از مهمترین این موارد پرهیز از تجمع صنایع در یک بخش است.

امیری مقدم از افزایش ۱۲۰ میلیون مترمکعبی تخصیص آب برای صنایع کرمانشاه خبر داد و گفت: باید صنایع را در مناطقی که آب بیشتری وجود دارد از جمله در محدوده سامانه گرمسیری اجرایی کنیم.

استاندار کرمانشاه از اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن خواست اتاق فکری برای کمک به کاهش نرخ بیکاری استان تشکیل داده و پیشنهادات سازنده ارائه دهند.

در شأن کرمانشاه نیست که شهرک‌های صنعتی با این همه زیرساختی که در آن‌ها فراهم شده درگیر رکود باشند و گاهی به محل وقوع تخلفات و جرایم تبدیل شوند.

دستگاه‌های سطح استان باید خرید از واحد‌های استان را در اولویت خود قرار دهند و البته واحد‌ها قیمت و کیفیت تولیدات خود را رقابتی کنند.

او گفت: ما باید در مقابل برای بهبود فضای کسب و کار استان تلاش کنیم که این امر جزو تاکیدات مهم ما است.

استاندار کرمانشاه خواستار همراهی بیشتر بانک‌ها با واحد‌های تولیدی شد.

باید به سمت فرآوری مواد معدنی برویم و خام فروشی در کرمانشاه تعطیل شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.