،به مناسبت گرامیداشت روز قلم تا روز بزرگداشت مهدی آذر یزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان اقدام سومین مهرواره ادبی از اندیشه تا قلم برگزار شد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: فعالیت‌های تخصصی که با فضایی شاد و مناسب همراه باشد ذهن و اندیشه کودکان را می‌سازد و درون آن‌ها را از هرگونه کژی و ناراستی پاک می‌کند.

حمیدرضا گوهری گفت: ادیبان می‌اندیشند تا قلم‌ها بنگارند و نگذارند نوشته‌ها و اندیشه‌های ناب و راهگشای زندگی در سختی‌ها و روز مرگی ها، لابه لای دفتر روزگار خط بخورند و یا از یاد‌ها بروند.

او گفت: معرفی و حضور نویسندگان بومی و محلی و ارج گذاری بر قلم آن‌ها از جمله اهداف ماست که در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، کودکان و نوجوانان با فرهیختگانی که دغدغه آن‌ها را دارند و برای آن‌ها می‌نویسند، آشنا می‌شوند.

محمدلطیف پندار و فرید صفاری، از فعالان عرصه ادبیات کودک و نوجوان نیز در این برنامه به ارائه سخنانی پیرامون حفظ زبان مادری و اهمیت ادبیات حوزه کودک و نوجوان پرداختند.

قصه گویی، نمایشنامه خوانی، نقش خوانی، اجرای موسیقی محلی و اهدای لوح تقدیر به شرکت کنندگان از جمله دیگر بخش‌های این برنامه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.