وزیر راه و شهرسازی از آغاز به کار مجدد ستاد ملی بازآفرینی شهری و ابلاغ و اجرای مصوبه‌های این ستاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رستم قاسمی گفت: وضعیت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرهنگی و تاریخی تعیین‌تکلیف می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار یکی از ستاد‌های عالی کشور است که ریاست آن را رئیس‌جمهوری برعهده دارد اما متاسفانه در یک تا دو سال اخیر تشکیل نشده بود .

او می گوید:  بیش از ۱۶۰ هزار هکتار محیط‌های سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی در سراسر کشور وجود دارد که موضوع بازآفرینی شهری است. در این نشست مساحت این بافت‌ها و روش‌های بازسازی این محلات مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. هم اکنون بازآفرینی شهری و بازسازی این محلات در مناطقی از کشور از جمله زاهدان آغاز شده است.

 پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بعد از یک سال و چهارماه در ساختمان دادمان برگزار شد که این جلسه به عنوان نخستین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم به دستور رییس‌جمهور و به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

از جمله این مصوبات این جلسه بود که مسئولیت ستاد بازآفرینی شهری در استان‌ها عملا به استانداران داده شود و استانداران پاسخگوی ستاد مرکزی باشند. همچنین اعتبارات و اختیارات به استانداران در استان‌ها واگذار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار