نخست وزیر مستعفی انگلیس گفته تا انتخاب نخست وزیر جدید مصمم هست عهده دار وظایف خود به عنوان نخست وزیر باشد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی انگلیس، امروز دوشنبه گفت که «مصمم است تا قبل از انتخاب رهبر جدید حزب محافظه‌کار، مأموریتی را که به عنوان نخست وزیر بر عهده دارد، انجام دهد»

به گزارش تله تریدر، این اظهارات نشان می‌دهد که او قصد ندارد تا قبل از پایان سپتامبر به طور کامل از سمت خود کناره گیری کند. با این حال، او تاکید کرد که وظیفه اصلی او فقط نظارت بر اوضاع طی چند هفته آینده است و «مطمئن است که نتیجه خوب خواهد بود.»

گفته می‌شود مجلس عوام تا پایان تعطیلات تابستانی، نخست وزیر جدید انگلیس را معرفی نخواهد کرد.

جانسون افزود که از هیچ نامزدی برای رهبری حزب محافظه کار حمایت نخواهد کرد. او توضیح داد: «نمی‌خواهم با اعلام حمایت خود به شانس کسی آسیب بزنم.»

در حال حاضر ۱۱ نامزد برای این سمت وجود دارد، از جمله لیز تراس، وزیر خارجه، ریشی سوناک، صدراعظم سابق و فعلی، و همچنین ساجد جاوید، وزیر سابق بهداشت.

پیش از این، بن والاس، وزیر دفاع این کشور اعلام کرده بود که برای سمت ریاست حزب محافظه کار و جانشین جانسون نامزد نخواهد شد. اما نشانه‌ها حاکی از این است که والاس محتمل‌ترین کاندید برای ریاست حزب محافظه کاران در نظر گرفته می‌شود. بر اساس نتایج یک نظرسنجی سریع از ۷۱۶ عضو حزب محافظه کار، بن والاس با ۱۳ درصد پیشتاز بود. به گفته نمایندگان آشنا با این برنامه، اعضای حزب محافظه کار قصد دارند تا سپتامبر، زمانی که مجلس عوام از تعطیلات تابستانی بازمی گردد، نخست وزیر جدید انگلیس را منصوب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار