معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با هشدار نسبت به افزایش موارد مثبت کرونا در استان، بر لزوم تزریق هرچه سریعتر دُز چهارم واکسن کرونا در افراد بالای ۱۸ سال تاکید کرد.

سارا شاه آبادی گفت : متاسفانه همزمان با اوج گیری دوباره کرونا در کشور‌های اروپایی و کشور‌های همسایه شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور هستیم که زنگ خطر جدی محسوب می‌شود.

به گفته معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه متاسفانه دو زیرسویه جدید BA ۴ و BA ۵ از قدرت سرایت بالایی برخوردار هستند و به نظر می‌رسد قدرت آن‌ها هم در بیماری زایی نسبت به امیکرون از شدت بیشتری برخوردار است.

هنوز ورود قطعی این دو زیرسویه به کشور اعلام نشده، شواهد و علائم نشان از وجود این دو زیرسویه در کشور دارد و مردم باید مراقبت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

با توجه به افزایش موارد مثبت ابتلا به کرونا، توصیه اکید این است که افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق دز سوم آن‌ها گذشته، هرچه سریعتر نسبت به تزریق دز چهارم اقدام کنند.

 افراد ۱۲ تا ۱۸ سال که مبتلا به بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی هستند باید برای تزریق نوبت سوم اقدام کنند.

 تزریق واکسن کرونا برای کودکان پنج تا ۱۲ ساله بسیار حائز اهمیت است با توجه به در معرض خطر بودن کودکان از نظر ابتلا به کرونا، توصیه می‌شود حتما والدین نسبت به تزریق واکسن کرونا برای آن‌ها اقدام کنند.

در تمامی پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی و تمامی مراکزخدمات جامع سلامت واکسن کرونا تزریق می‌شود.

این مراکز همه روزه بجز روز‌های تعطیل از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر فعال هستند. البته در صورت افزایش بار مراجعات شیفت بعدازظهرهم در این مراکز فعال می‌شود.

متاسفانه مردم بصورت خودجوش دستورالعمل های بهداشتی را تا حد زیادی کنار گذاشته اند، در حالیکه هیچ مسئولی در وزارت بهداشت پایان کرونا را در کشور اعلام نکرده است.

با توجه به افزایش موارد مثبت ابتلا به کرونا ضروری است که افراد با جدیت تمام رعایت دستورالعمل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک را در دستورکار قرار دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.