هواداران باشگاه فوتبال رم علیه «رژیم صهیونیستی» تظاهرات کردند+ تصاویر

هواداران باشگاه فوتبال رم ایتالیا در اعتراض به برگزاری بازی دوستانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تظاهرات کردند.

هواداران باشگاه رم ایتالیا با تظاهرات کردن و نصب بنر‌هایی علیه رژیم صهیونیستی اعتراض خود را نسبت به برگزاری یک بازی دوستانه با باشگاه تاتنهام هاتسپر در شهر اشغالی حیفا در ۳۰ جولای خودداری کردند.

براساس گزارش رای الیوم هواداران رم در بیرون از محل تمرین باشگاه بنری نصب کردند و روی آن نوشتند: «در کشور اشغالگر هیچ بازی دوستانه‌ای برگزار نمی‌شود».

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی ایتالیا نیز در صفحه توییتر خود نوشتند: «ما به عنوان باشگاه‌های فوتبال فلسطینی از کرانه باختری فلسطین اشغالی و غزه محاصره شده برای شما نامه می‌نویسیم.

هواداران رم با منتشر کردن فهرستی نام برخی از بازیکنان فلسطینی که توسط سرابازان رژیم صهیونیستی به ضرب گلوله کشته شدند از جمله «سعید عوده ۱۶ ساله، محمد غنیم ۱۹ ساله، ثائر یازوری ۱۸ ساله و زید غنیم ۱۴ ساله» را گرامی داشتند.

در مقابل تیاگو پینتو، مدیر کل با شگاه رم گفت: بازی مقابل تاتنهام گام مهمی برای آماده شدن برای فصل جدید خواهد بود. بازی در حیفا تجربه بسیار مهمی برای همه ما خواهد بود.

هواداران باشگاه فوتبال رم علیه «رژیم صهیونیستی» تظاهرات کردند+ تصاویر

هواداران باشگاه فوتبال رم علیه «رژیم صهیونیستی» تظاهرات کردند+ تصاویر

شایان ذکر است کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی (به انگلیسی: Boycott, Divestment and Sanctions (BDS)) جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن کابینه اسرائیل با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون‌ها آواره فلسطینی است.

این جنبش در ۹ ژوئیه ۲۰۰۵ توسط ۱۷۱ سازمان غیردولتی فلسطینی بنیان گذارده شده و بر یکی از بیانیه‌های سازمان ملل علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی استناد و از روش مبارزه سیاه‌پوستان علیه دولت آپارتاید بهره می‌جوید. در حمایت از این کارزار ده‌ها کنفرانس و حرکت اعتراضی در شهر‌های مختلف جهان انجام شده است. حامیان این جنبش شامل چهره‌های دانشگاهی، اعضای اتحادیه‌های کارگری، احزاب سیاسی و شهروندان عادی می‌شود.

این جنبش با ایجاد موسسات غیرانتفاعی فعال در استرالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن و آفریقای جنوبی به دنبال تحریم رژیم صهیونیستی در سه سطح اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار