معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: آموزش‌های عمومی و تخصصی صنایع دستی برای ۳۱۰ نفر از شاغلان و علاقه‌مندان به این حوزه در سه ماه امسال برگزار شد.

سید میثم حصاری با بیان اینکه آموزش‌های عمومی و تخصصی صنایع دستی برای ۳۱۰ نفر از شاغلان و علاقه‌مندان به این حوزه در سه ماه امسال برگزار شد، گفت: ۲۵۰ نفراز آموزش دیدگان یاد شده در دوره‌های آموزش عمومی صنایع دستی حضور یافتند.

 زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سفالگری، چرم دست دوز، معرق کاری، منبت کاری، رودوزی‌های سنتی، گلیم بافی، نقاشی پشت شیشه، نگارگری و گره چینی از جمله رشته‌هایی بوده که دوره‌های آموزش عمومی آن‌ها برگزار شده است.

 در این مدت همچنین دوره‌های تخصصی آموزش صنایع دستی ویژه شاغلان این حوزه در رشته‌های سفال و چرم نیز برای ۶۰ نفر برگزار شده است.

برای برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی با جهاد دانشگاهی تفاهم نامه داریم و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین مراجعه کنند.

استان قزوین دارای حدود هفت هزار و ۵۰۰ هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است.

آینه کاری، گره چینی، گلیم، جاجیم، مسگری، سفال، بافتنی‌های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنر‌های دستی قزوین به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.