در نشست دهیاران منتخب استان مرکزی بر جلوگیری از مهاجرت و حفظ کانون جمعیتی روستا‌ها تاکید شد.

نشست دهیاران منتخب استان مرکزی در سالن جلسات استانداری برگزار و در این نشست بر جلوگیری از مهاجرت و حفظ کانون جمعیتی روستا‌ها تاکید شد.

نظری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این نشست گفت: دهیاران و شورا‌های اسلامی به عنوان مدیران وتصمیم گیران روستا باید با مدیریت درست واصولی منابع در کنار بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی مسیر رسیدن به توسعه حداکثری، جلوگیری از مهاجرت و حفظ کانون جمعیتی را در اولویت قرار دهند.


نظری توجه و حفظ بافت سنتی و اصیل عمرانی و اجتماعی روستا‌ها را در کنار توسعه متوازن از مهمترین اولویت‌ها در حوزه روستا‌ها دانست و گفت: دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستا‌ها باید در راستای حفظ ارزش ها، عمران روستایی، رفع محرومیت‌ها و ایجاد شرایط بهبود تولید و اشتغال تلاش کنند.

به گفته نظری دهیاران و شورا‌های اسلامی به عنوان مدیران وتصمیم گیران روستا باید با مدیریت درست واصولی منابع در کنار بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی مسیر رسیدن به توسعه حداکثری، جلوگیری از مهاجرت و حفظ کانون جمعیتی را در اولویت قرار دهند.

زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم دهیاری‌ها را نهادی نوپا وتاثیرگذار در توسعه دانست و گفت: دهیاران با درنظر گرفتن مزیت‌های هر روستا در چهارچوب قانون برای درآمدزایی روستا برنامه ریزی کنند.

زندیه وکیلی گفت عمده روستا‌ها از ظرفیت‌های مطلوب گردشگری وتولید بهره‌مند هستند که با ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، معرفی جاذبه‌ها وجذب گردشگر، ایجاد واحد‌های صنعتی و تولیدی خانگی و کوچک به بهبود وضعیت اقتصادی روستا کمک کرد.

پاکپور مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری هم گفت در استان ۷۹۱ دهیار مشغول ارائه خدمات به روستائیان هستند که ۱۶۰ نفر از این دهیاران بانوان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.