افزایش سطح سواد سلامت آحاد جامعه راجع به بیماری‌ها به خصوص در مورد بیماری کووید ۱۹ باید در اولویت برنامه‌های بهداشتی قرار گیرد.

محمد اسماعیل مطلق رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در حاشیه بازدید از شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر بر افزایش آگاهی آحاد جامعه از بیماری‌ها به خصوص در مورد بیماری کووید ۱۹ تاکید کرد و گفت: افزایش سطح سواد سلامت آحاد جامعه راجع به بیماری‌ها به خصوص در مورد بیماری کووید ۱۹ باید در اولویت برنامه‌های بهداشتی قرار گیرد.

 سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان ضمن تبیین اوضاع بیماری در کشور‌های اطراف، ایران و استان خوزستان گفت: باید فعالیت مراکز ۱۶ ساعته یا ۲۴ ساعته جهت غربالگری کووید ۱۹ شروع شود و بیمارستان‌ها نیز آمادگی کامل را در این خصوص داشته باشند.

او می گوید: آمادگی مراکز بهداشتی بایستی تقویت شده و همکاران بهداشتی طبق برنامه‌ریزی و تجدید قوا در زمینه آموزش و ارتقاء آگاهی آحاد جامعه و همچنین آموزش عموم مردم در خصوص استفاده از ماسک و تهویه هوا، اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به تغییر رفتار بیماری کووید ۱۹ گفت: باید روش‌های رهایی از این بیماری را فرا بگیریم و آن را به عموم مردم نیز آموزش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.