مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: ۲۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در استان همدان ذخیره شده است.

به گفته مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان مشکلی در تأمین و تدارک کود موردنیاز کشت‌های آتی پاییزه همدان وجود ندارد.

بهروز الیاسی افزود: مصرف کود‌های شیمیایی پایه در راستای رسیدن به استاندارد‌های جهانی و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در استان همدان افزایش یافت.

او افزود: با کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه ، مقایسه آمار فروش سه ماه ابتدایی سال جاری با مدت مشابه سال قبل در استان همدان، بطور میانگین مصرف این کود‌ها ۹ برابر افزایش داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: در فروردین، اردیبهشت و خرداد سال گذشته فروش کود شیمیایی فسفاته ۳۳۶ تن بوده که در مدت مشابه سالجاری به عدد سه هزار و ۵۴۰ تن رسید و فروش کود شیمیایی پتاسه ۱۴۰ تن بوده که در سالجاری به یک هزار و ۱۶۰ تن افزایش یافته کرده است.

مصرف کود‌های شیمیایی به خاطر کمی و کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محصولات کشاورزی داشته و با افزایش مصرف و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی خواهد داشت.

اوگفت: در این مدت نیز توزیع و فروش کود شیمیایی اوره با حدود ۱۰ درصد افزایش، به رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن رسید.

بهروز الیاسی می گوید: ذخیره استراتژیک ۲۰ هزار تن انواع کود‌های شیمیایی در استان داریم و تأمین و تدارک کود مورد نیاز کشت‌های آتی پاییزه در استان وجود ندارد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با ۸۰ کارگزار و عامل فروش در استان همدان در کمترین زمان ممکن بین کشاورز ان کود شیمیایی مورد نیاز توزیع می‌کند

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: کشاورزان می‌توانند کود‌های شیمیایی مورد نیازخود را از شبکه‌های رسمی تهیه کنند تا با استفاده از کود‌های با کیفیت، شاهد اثربخشی آن در محصولات خود باشند و کود‌های تقلبی نیز از چرخه تولید استان خارج شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.