رهبر حزب راستگرای تجمع ملی فرانسه از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه انتقاد کرد.

مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای "تجمع ملی" فرانسه از اثرگذاری معکوس تحریم‌ها علیه روسیه انتقاد کرد.

به نقل از راشاتودی، "مارین لوپن" تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را "کاملا ناکارآمد" دانست. او به رسانه‌های فرانسوی گفت: تدابیر تنبیهی اتحادیه اروپا (ضد روسیه) بیشتر از آنکه روسیه را تحریم کرده باشند، فرانسوی‌ها را تحریم کرده اند.

لوپن که روز یکشنبه با شبکه تلویزیونی "بی ام اف" سخن می‌گفت، افزود: این "تحریم‌ها زمینه ساز تقویت روسیه شده اند؛ آن‌ها فرانسوی‌ها را بیشتر از روسیه تحریم کرده اند. "

رهبر این جناح مخالف راستگرای فرانسه همچنین افزود: "با توجه به تحریم‌های غربی، فرانسه ناچار شده است که نفت را از هند خریداری کند، کشوری که خودش به

سخنان لوپن پس از آن صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا قصد دارد که در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین، گاز روسیه را تا سال ۲۰۳۰ میلادی (از چرخه انرژی مورد نیاز خود) حذف کند.

در روز‌های نخست ماه ژوئن، این اتحادیه، بسته تازه‌ای از تحریم‌ها را آماده کرد که شامل ممنوعیت بخشی از واردات نفت از روسیه می‌شد.مارین لوپن در توییتی بخشی از اظهاراتش را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ب اف ام ت و منتشر کرد و نوشت: «حتی یک متخصص نظامی نخواهد آمد به شما بگوید اوکراین می‌تواند در مقابل روسیه پیروز شود. تنها راه حل دیپلماتیک است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار