سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: تا پایان سال جاری، تعداد روستا‌های بهره‌مند از اینترنت به یک هزار و ۳۱۱ روستا خواهد رسید و به تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

آرام حیدری گفت: امسال ۳۶ روستای دیگر در استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و تعداد روستا‌های بهره‌مند از این فناوری به یک هزار و ۵۵ روستا رسید.

او می گوید: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، هفت کیلومتر فیبرنوری روستایی با اعتبارات uso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: در همین مدت ۲۱ طرح کسب و کار در حوزه فاوا با اعتبار ۱۵۲ میلیارد ریال مصوب و به شبکه بانکی ارجاع شده است.

حیدری گفت: در حال حاضر ۱۱۳ استارتاپ و کسب و کار اینترنتی در استان فعالیت دارد که برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

او گفت: تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل ۱۷ برنامه است که در قالب تسهیلات بند الف و بند ب به افراد حقیقی، شرکت‌های حقوقی نوپا و غیر نوپا، تولیدکنندگان اپلیکیشن و بازی‌های موبایل و تولید کنندگان محتوا با کارمزد چهار تا ۱۰ درصد ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.