معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که عزم این دانشگاه برای اجرای سیاست‌های کلان برنامه ملی حمایت از خانواده و فرزندپروری، جدی است.

محمدحسین انباردار در حاشیه بازدید از مجموعه خوابگاه‌های دانشجویی حضرت احمدبن موسی (ع) واقع در شهر صدرا، از پیگیری برای تکمیل تمام پروژه‌های علوم پزشکی شیراز و بهبود شرایط خوابگاهی این مکان دانشجویی خبر داد.

او گفت: خوابگاه دانشجویی متاهلان حضرت احمدبن موسی (ع) با داشتن ظرفیت بیش از ۸۰ خانوار دانشجو و امکاناتی که برای آن در نظر گرفته شده است، یکی از بسته‌های تشویقی این معاونت برای دانشجویان متاهل است.

انباردار با یادآوری اینکه خوابگاه یاد شده سال ۹۶ و با حضور وزیر بهداشت وقت افتتاح شد، امکانات آن را برای دانشجویان متاهل نسبتا مناسب توصیف و گفت: در صورت تکمیل بخش‌های رفاهی، این خوابگاه به یکی از جذابترین خوابگاه‌های متاهلی کشور بدل خواهد شد.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: تکمیل پروژه‌های رفاهی و فرهنگی این خوابگاه متاهلی در حال پیگیری است، با راه اندازی این مکان دانشجویی، مشکل اسکان تعداد زیادی از دانشجویان متاهل رفع شده و از سوی دیگر باعث تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده از سوی دانشجویان مجرد می‌شود.

او از آغاز پیگیری‌های لازم برای راه اندازی پروژه‌های ورزشی این مجموعه خبر داد و گفت: در طرح اولیه راه اندازی این مجموعه دانشجویی، اماکن ورزشی و تفریحی کامل با امکانات مضاعف همانند استخر، سرزمین بازی و تفریحات آبی، پیست دوچرخه کوهستان و مانند این‌ها در نظر گرفته شده است که در حال حاضر یکی از سالن‌های ورزشی آن در حال آماده سازی بوده و امیدواریم در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مسافت این مجموعه خوابگاهی از فضا‌های آموزشی دانشگاه را یکی از چالش‌های حضور دانشجویان دانست و گفت: راه اندازی سرویس رفت و آمد منظم با حداکثر ساعات بازدهی، ایجاد مهد کودک، راه اندازی فضا‌های فرهنگی و تفریحی و در نظر گرفتن برخی امتیازات برای ساکنان خوابگاه دانشجویی حضرت احمدبن موسی (ع) می‌تواند بر جذابیت حضور و سکونت در این خوابگاه بیافزاید.

او گفت: تمامی هزینه‌های بهسازی و بازگشایی این مجموعه از اعتبارات اختصاصی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پرداخت می‌شود و در صورت وجود حمایت‌های لازم از سوی سایر منابع، راه اندازی این خدمت جدید با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

انباردار حمایت از تشکیل و تحکیم نهاد خانواده در دانشگاه را یکی از اهداف عالی و اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانست و گفت: تمام امکانات موجود در این معاونت در خدمت سیاست ملی جوان سازی جمعیت و حمایت از خانواده قرار داشته و تلاش می‌کنیم تا در این امر خیر و آینده سازی کشور که ضامن استقلال و امنیت آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی است، سهمی موثر داشته باشیم.

مجموعه خوابگاهی حضرت احمدبن موسی (ع) بهار سال ۱۳۹۶ و با حضور وزیر بهداشت وقت افتتاح، اما با شیوع بیماری کرونا تعطیل و برای مدت کوتاهی تغییر کاربری داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.