ناصر کنعانی به طرح موضوع تكميل سامانه‌های پدافند هوايی در منطقه از سوی شورای امنيت ملی كاخ سفيد و اظهارات تخاصم آمیز این نهاد واکنش نشان داد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به طرح موضوع تكميل سامانه های پدافند هوايی در منطقه از سوی هماهنگ كننده ارتباطات راهبردی شورای امنيت ملی كاخ سفيد و اظهارات تخاصم آمیز وی علیه کشورمان اظهار داشت: طرح این موضوع تحریک آمیز بوده و جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات از منظر تهدید علیه امنیت ملی و منطقه ای نگاه می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اینکه آمریکا بدون درک درست واقعیات منطقه، صرفا با هدف ایران هراسی و اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه، چنین موضوعاتی را مطرح و پیگیری می‌کند، نشان می‌دهد که آنچه برای آمریکا مهم است، منافع نامشروع این کشور و دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی در منطقه است.

کنعانی از اینکه این مقام کاخ سفید خود را به‌عنوان سخنگوی کشورهای منطقه جا زده‌است، ابراز شگفتی کرد و گفت: برخلاف این اظهارات نسنجیده، ايران همواره بر گفتگو، مشاركت و همکاری منطقه ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشورهای منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاكيد داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه گفت: تلاش براي ايجاد نگرانی های جديد امنيتی در منطقه، نتيجه ای جز تضعيف امنيت مشترک منطقه ای و تأمین منافع امنیتی رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و نمی توان با فريبكاری و ترويج ايران هراسی، حاشيه امنی براي رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.

کنعانی تاکید کرد: تجربه نشان داده که انباشت تسلیحات، نمی‌تواند امنیت ساز باشد و برقراری امنیت مشترک منطقه‌ای، در گرو همکاری جمعی کشورهای منطقه و حفظ و پایداری آن، مستلزم پيشبرد تفاهم درون منطقه ای است و ايران با پایبندی به سیاست همسایگی، جديت و اراده خود را در اين زمينه نشان داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: ورود بیگانگان در هر فرآیند منطقه‌ای نه‌تنها امنیت ساز و ثبات آفرین نیست، بلکه خود عامل اصلی تنش‌زایی و ایجاد شکاف منطقه‌ای است. لذا همانگونه که حضور دو دهه‌ای آمریکا در عراق و افغانستان، امنیت را برای این کشورها به ارمغان نیاورد، هرگونه زمینه‌سازی برای افزایش حضور و نقش‌آفرینی آمریکا در سازوکارهای امنیت منطقه‌ای نیز، دستاوردی جز ناامنی، بی‌ثباتی و گسترش تروریسم در سطح منطقه به دنبال نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۲۳:۳۲ ۱۹ تير ۱۴۰۱
امریکا فقط دنبال نفت میگرده دنبال گاز میگرده. امریکا روشی بجز قلدری نداره. نه سیاستمدار است و نه قانونمدار. در واقع شخصیت امریکایی لمپنیسم است. امریکای امروز همان امریکای 520 سال پیش است که بیش از 100 میلیون بومی را کشت و قتل عام کرد و یک قاره جدید کشف کرد. !!! الان هم اگر توانش را داشته باشد هر چیز و هر جا و هر کس را کشف میکند. !!! تنها و تنها چیزی که جلودار امریکاست زور بازو است و لا غیر. او نه به قانون و نه به فرهنگ و نه به دین و نه به سازمانهای بین المللی پایبند نیست. به تنها چیزی که پایبندی دارد این امریکا فقط منافع خودش است. نیازهای خودش است. برای ما مهم این است که توان رویارویی خودمان را به هر قیمتی بالا ببریم. امریکا با قویتر از خودش و هم توان خودش درگیر نمیشود. مثل هر قمه کش و زور گیری با کم توانها برخورد میکند. وقتی هم گیر افتاد دست به توبه و انابه اش هم خیلی خوب است. و اعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدو الله و عدوکم. این تنها و تنها نسخه برخورد با امریکاست. مبارزه با تروریسم برای امریکا یک بازار مکاره و نوندونی است. او خودش ابر تروریست عالم است. نه ابرقدرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۹ تير ۱۴۰۱
اگر این کار مصوب شود کار پهپاد های ایران خیلی سخت می شود و شکست خواهیم خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۹ ۱۹ تير ۱۴۰۱
یک عده بی سواد و بی خاصیت با نفهمی و سوءمدیریت کاری کردید که همه دشمنان اسرائیل به دوستان اسرائیل و دشمنان ایران تبدیل بشوند و سرمایه های منطقه هر روز به جیب کمپانی های اسلحه سازی آمریکا سرازیر بشود بعد هم برای ظاهرسازی شعار مرگ برآمریکا و مرگ براسرائیل می دهید درحالیکه در واقع اسرائیل و کمپانی های اسلحه سازی امریکا که اکثر سهام داران آنها هم یهودی هستند هیچ دوستی بهتر از شما ابلهان کوته فکر ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
7891
۰۱:۵۲ ۱۹ تير ۱۴۰۱
امریکا هم برای جنگ با ما ارتش در منطقه ایجاد میکند و هم ما با او مذاکره میکنیم. آیا ما جمع الاضداد هستیم؟
آخرین اخبار