هنرمندی آباده ای آثار منبت تاریخی را در موزه شخصی خود جمع آوری کرده است.

 استاد حجت عسکری منبت کار آباده‌ای در منزل شخصی خود انواع قاشق‌های شربت خوری، جعبه‌های مختلف، قلمدان و انواع ظروف را به نمایش گذاشته است.

قدمت آثاری جمع آوری شده در این موزه شخصی مربوط به دوران صفویه تاکنون است.

در این موزه بیش از ۴۰۰ اثر نفیس منبت آباده نگهداری می‌شود.

منبت کار آباده ای اقدام به جمع آوری آثار قدیمی منبت آباده کرده است.

حجت عسکری گفت: حدود ده سال است که این اشیاء را جمع آوری می کنم .

قاشق های شربت خوری، جعبه های مختلف، قلمدان و انواع ظروف تنها قسمتی از صدها منبتی است که استاد حجت عسکری منبت کار آباده ای در منزل شخصی خود آنان را به نمایش گذاشته است.

این استاد منبت کار آباده ای گفت: این قسمت قلمدان ها است که می ساختن قلم را داخلش قرار می دادند قیچی خطاطی بوده که استادان خطاطی از آن استفاده می کردند ، جعبه هایی بوده که اسنادشان رو داخلش میزاشتن یا کتابت یا خوشنویس ها این ها رو می ساختند و از آن استفاده می کردند.

آثاری فاخر و بی نظیر که چشم هر ببینده ای را به خود جلب می کند .

او گفت: این کارهایی که از منبت آباده به جای مانده بوده که  معروفترین آن قاشق هایی  از زمان قاجار ، صفویه، زندیه و پهلوی است.

عسکری گفت: هدف از راه اندازی این موزه جمع آوری اسناد گذشتگانمان است که ما تمام این کارهایی که قدیم استفاده می کردند، می ساختند و کارهایی را انجام می دادند از جمله هنری یا  ذوقی در قالب یک موزه شخصی جمع آوری شده است.

آثار بی بدلیل هنر قدیمی آباده باعث شده تا فرماندار آباده مکانی را برای موزه منبت اختصاص دهد.

میثم خداداد فرماندار شهرستن آباده گفت: باید این آثار فاخر را عموم مردم ببینند و لذت ببرند که پیگیری می شود تا مکانی در شهرستان آباده به عنوان موزه در نظر بگیریم.

در موزه شخصی آقای عسکری منبت آباده از دوران صفویه ، زندیه و قاجار گرد آوری شده است .

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار