طرح ملی امداد و نجات تابستانه هلال و احمر از ۲ تیر آغاز شده است و تا ۸ مهر در کلیه پایگاه‌های امداد و نجات خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طرح ملی امداد و نجات تابستانه از ۲ تیر آغاز شده است و تا ۸ مهر در کلیه پایگاه‌های امداد و نجات استان اعم از پایگاه‌های جاده‌ای یا همان بین شهری، کوهستان، پست‌های موقت و مراکز عملیاتی که در نقاط پر خطر حادثه خیز و پرتردد مستقر شده‌اند برگزار می‌شود.

او گفت: ماهیانه هر نفر حداکثر ۱۰ شبانه روز در این پایگاه‌ها و پست‌های موقت به کارگیری می‌شوند و تعداد کل نیروهای انسانی و عملیاتی حدود ۶۰۰ امدادگر و نجاتگر و ۱۶۲ پرسنل آموزش دیده و مجرب است.

رضایی گفت: در این طرح ۲۵ پایگاه ثابت و ۵ پست موقت امداد و نجات شامل ۱۵۱ نیروی عملیاتی آموزش دیده و مجرب با ۴۷ دستگاه خودروی کمک دار عملیاتی و تجهیزات امدادی به صورت شبانه روزی آماده امدادرسانی به هم استانی‌ها هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هدف از برگزاری این طرح، ارتقای سطح کمی و کیفی شبکه امداد و نجات، پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی، کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و سوانح احتمالی، افزایش ایمنی و آرامش روحی جامعه، هماهنگی و همکاری با تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های همکار درون و برون سازمانی است.

او گفت: هم استانی‌ها چنانچه شاهد حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش زمین و یا حوادث غیر طبیعی مانند تصادفات بودند می‌توانند جهت درخواست کمک با شماره تلفن گویای ۱۱۲ تماس بگیرند تا نیرو‌های امدادی و عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان به کمک حادثه دیدگان بیایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.