پریچهر نسرینپی، پژوهشگر کتابخوانی حوزه کودک گفت: باتوجه به اینکه کودکان بدسرپرست در مراکز بهزیستی به صورت شبانهروزی نگهداری میشوند، تجربه اندکی برای زندگی دارند؛ بنابراین این کودکان تنها از راه کتاب میتوانند تجربهشان را بیشتر کنند.
به گفته پژوهشگر کتابخوانی حوزه کودک، همچنین برای کتابخوانی این کودکان باید یک مددکار علاقهمند به کتاب وجود داشته باشد و نقش مشوق را برای کتابخوانی آنها داشته باشد. به گفته این پژوهشگر حوزه کودک، نقش مربی هم برای کتابخوانی این است که کودکان کلمات را به اشتباه به کار نبرند.
نسرینپی گفت: مروج کتابخوانی میتواند مربیها را با ذائقه کتابخوانی کودکان آشنا کند و این آگاهی را به آنها بدهد که کودک میتواند هر زمان که بخواهد کتاب بخواند و هر کدام از آنها میتوانند از هر روشی برای کتابخوانی استفاده کنند. به گفته نسرینپی، وقتی کودک کتاب را غلط نخواند، پایه ادبیات فارسیشان ریخته میشود.
پیش از این، این مروج کتابخوانی گفته بود، سالیان سال است که خیرین نقش موثری در زمینه کمک به افراد کمبرخوردار دارند. تعدادی از خیرین هستند که علاوهبر اینکه کار فرهنگی انجام میدهند، به معاش افراد هم کمک میکنند.