رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: زنگ خطر شیوع موج هفتم کرونا در استان به صدا درآمده بنابراین برای کاهش پیامد‌های ناشی از این موج، مردم باید دُز یادآور را تزریق کنند.

آقای احمدی گفت: همه افرادی که از تزریق هر یک از نوبت‌های واکسن کرونای خود شش ماه گذشته باشد، می‌توانند نوبت یادآور را دریافت کنند.

با توجه به اینکه اثر واکسن بعد از شش ماه کاهش می‌یابد همین موضوع اهمیت تزریق نوبت یادآور را دوچندان کرده است از همین توصیه می‌شود تا مردم استان قبل از شکل‌گیری موج هفتم از این فرصت طلایی استفاده کرده و نسبت به تزریق دُز یادآور اقدام نمایند.

علاوه‌بر فعالیت ۳۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت در چهارمحال و بختیاری، در هریک از شهرستان‌ها یک پایگاه تجمیعی واکسیناسیون فعال شده است و در کنار آن همه مراکزی که پیش از این نمونه‌گیری تشخیص کرونا انجام می‌دادند پذیرای مردم برای تزریق واکسن هستند.


بیشتر بخوانید


زنگ خطر شیوع موج هفتم کرونا در چهارمحال و بختیاری نواخته و شیوع این بیماری در استان اندکی افزایشی شده است و تا فرصت باقی است باید جلوی این افزایش را بگیریم چراکه اگر مردم مشارکت و همکاری نکنند احتمال اینکه با طغیان و موج هفتم کرونا مواجه شویم بسیار زیاد است.

کمبودی در خصوص واکسن کرونا در استان وجود ندارد و تا موج جدید شکل نگرفته برای کاهش پیامد‌های این موج و به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از آن مردم باید دُز یادآور را تزریق کنند.

پوشش ماسک در استان به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است که باید در این خصوص همکاری بیشتری انجام گیرد و از تجمع در مکان‌های سربسته دوری کرد.

شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های بن، سامان و لردگان در وضعیت رنگ بندی آبی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار