مدیر جهاد کشاورزی رامشیر گفت: عملیات لایروبی انهار و زهکش‌های رامشیر با اعتباری بیش از ۱۵ میلیارد ریال آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی رامشیر گفت: عملیات لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها به دلیل باعث افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در کانال‌های آبیاری، جلوگیری از هدر رفت منابع آبی و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان و جهت بهبود شرایط انتقال زه آب‌های ناشی از اراضی کشاورزی و کنترل روان آب ها‌ی سطحی در کلیه زهکش‌ها اراضی کشاورزی یکی از مهمترین اهداف و فعالیت‌های این مدیریت می‌باشد.

مصطفی هنرمندیان می گوید: زهکش‌های این منطقه علاوه بر انتقال زه آب زمین‌های کشاورزی، عموماً به عنوان مسیل نیز عمل می‌کنند.

به گفته او هدف از انجام این عملیات زیر بنایی در اراضی کشاورزی آماده سازی کشت وآب رسانی به این اراضی وتخلیه زه آب و جلوگیری از شوری این اراضی که موجب افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می‌شود، بوده است.

 تامین ظرفیت کانال‌ها و افزایش سرعت و کارایی و کاهش تلفات آب و تسهیل در خدمات رسانی به کشاورزان می‌شوداز دیگر اهداف لایروبی است.

همه ساله بدلیل عوامل طبیعی و زیست محیطی و برخی عوامل غیر اصولی انسانی و همچنین رویش نی و علف و انباشته شدن رسوبات در داخل کانال‌ها و زهکش‌ها که باعث کاهش راندمان و بهره برداری از شبکه آبیاری می‌شود، لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.