امیر سرتیپ پوردستان:

فروپاشی آمریکا نزدیک است

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سرنوشت شوروی در انتظار آمریکا و فروپاشی آن با خارج شدن دلار از چرخه معاملات بین‌المللی نزدیک است.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در چهارمین مراسم یادواره شهدای محله درب قائم و بزرگداشت امیران شهید کاشان، با تسلیت شهادت امام محمدباقر (ع) گفت: آمریکا بدهکارترین کشور دنیا است، اما چون دلار پایه پولی آن‌ها است به محض برخورد با مشکل تورم، دلار را چاپ و وارد بازار و تورم را بین کشور‌ها تقسیم می‌کند، ولی این نوید در راه است که در سال‌های آینده اتفاق خوبی با خارج شدن دلار از چرخه معاملات پولی بین‌المللی رقم خواهد خورد.

او می‌گوید: حتی روسیه، چین، ایران و دیگر کشور‌ها دلار را از معاملات بین المللی خود خارج می‌کنند که در صورت خارج شدن دلار از چرخه پولی سرنوشت شوروی در انتظار آمریکا است و زودتر از آنکه فکرش را بکنید آمریکا دچار فروپاشی خواهد شد و ۵۲ ایالت آن و هر ایالت به کشوری جداگانه تبدیل خواهد شد.

به گفته او، وضع اروپا نیز بدتر از آمریکا است اروپا همه این مشکلات را علاوه بر مشکل سوخت دارد، کشور‌های اروپایی که خود را متمدن می‌دانند و از حقوق بشر و دموکراسی سخن می‌گویند در دوران کرونا محموله‌های ماسک و واکسن همدیگر را سرقت کردند و همین کشور‌های اروپایی چندماه دیگر با آغاز فصل سرما به جان یکدیگر خواهند افتاد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به سخنان دو روز قبل «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد که اعلام کرد موج تورم در دنیا راه افتاده است بدانید تورم مختص کشور ما نیست.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر به لیتری ۴۰ هزار تومان رسیده است و بحران مواد مخدر در آمریکا، سازمان‌های جابه‌جا کننده آن و استعمال کنندگان مواد بیداد می‌کند، زندان‌های آن‌ها حتی جای زندانی ندارد، تیراندازی افسار گسیخته، تبعیض نژادی و ارکان اموری که از دست دولت خارج شده است همه و همه نشان از وضع بد آمریکا دارد.

او می‌گوید: زمانیکه یک راننده متخلف با شلیک ۶۰ تیر کشته می‌شود حقوق بشر و دموکراسی آمریکا و سایرین خاموش هستند، اما اگر پلیس ما دست یک نفر را بکشد و برای پاسخگویی به اداره پلیس ببرد حقوق بشر نابود شده و آنرا هزاران بار در شبکه‌های خبری خود پخش می‌کنند.

به گفته او، ما در بهترین نقطه دنیا زندگی می‌کنیم کشوری که ملت آن ۴۰ سال است در تحریم زندگی می‌کند و حقوق بشر ساکت است.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: تحریم را در جنگ تحمیلی حس کردم زمانیکه موتور سیکلت ۱۲۵ خریدیم، اما نگذاشتند وارد شود و گفتند برای تیم‌های شکار تانک است به ایران ندهید، اما اکنون کشور ما با همه تحریم‌ها به فضا، سلول‌های بنیادی و دانش صلح آمیز هسته‌ای دست یافته است و حتی همین کشور‌های کاخ نشین قطر و امارات برای درمان به شیراز و‌اصفهان می‌آیند.

او معتقد است: هر کشوری یکسری مشکلاتی را دارد، اما رسالت همه ما پشتیبانی از نظام برآمده از خون شهدا است.

به گفته او، تکلیف ما در عصر غیبت با توجه به سخنان رهبری در بیانیه گام دوم دو بشارت پیامبر گونه ظهور تمدن نوین اسلامی و ظهور ولایت عظمای حجت خدا است که در این ۴۰ سال بستری سازی کردیم.

رسالت شکل گیری تمدن نوین اسلامی در عصر ظهور

فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رسالت ما در ۴۰ سال دوم شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی نه با تصرف سرزمینی بلکه با اشاعه و ترویج فرهنگ غنی اسلامی و انتظار و آمادگی برای ظهور قائم آل محمد (ص) با بستر سازی و زمینه سازی و نخستین مرحله بسترسازی منتظران خودسازی اعتقادی و تقویت بنیه ایمانی است.

امیر سرتیپ پوردستان گفت:ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی رزمی وظیفه نیز نیرو‌های مسلح است همانطور که کارشناسان ارتباطی همه حرکت‌ها را در مرز‌ها و خارج از آن تحلیل و متناسب با آن ظرفیت تهاجمی و دفاعی انتخاب می‌کنند.

او می‌گوید: به عنوان سرباز وطن قول می‌دهد فرزندان شما در نیروی مسلح غافلگیر نشوند و اگر روزی دشمن خیال خام برای کشور کند با پاسخ کوبنده و پشیمان‌کننده آن‌ها روبرو شود.

به گفته او، امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی و اتکا به جوانان نخبه در دفاع زمینی، دریایی، هوایی، زیر سطحی و فضایی با همه ابزار‌ها و تجهیزات مورد نیاز که خود تولید و حتی صادر می‌کنند محکم در مقابل دشمن ایستاده است.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه بسیج و انتظامی دست در دست همدیگر به منزله ید واحده زیر پرچم رهبری با قدرت و استحکام از نظام مقدس و‌خون شهدا دفاع می‌کنند.

جهاد اکبر در جنگ نرم

او می‌گوید: امروز ما با توطئه و ترفند‌های به روز دشمن و بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از زمان جنگ روبرو هستیم که مراقبت، هشیاری و بیداری ویژه‌ای را می‌طلبد.

به گفته او، در زمان جنگ تحمیلی ما در نبرد رو در ور، جنگ سخت و جهاد اصغر بودیم، اما جنگ امروز ویژگی‌های جنگ قبل را ندارد و حساس‌تر، عمیق‌تر و گسترده از جنگ سخت در دفاع مقدس با عنوان جنگ نرم و جهاد اکبر است.

او می‌گوید: از آنجا که دشمن در جنگ سخت و نظامی و تحریم‌ها از اول انقلاب تا کنون نتوانست شکست دهد و همچنان عظمت و اقتدار ایران را می‌بیند در حال دست و پا زدن و بکار گرفتن تمامی ابزار‌های خود در مقابل ایران است.

به گفته او، همانگونه که فرمانده معظم کل قوا نیز فرمودند ما هر چه به قله نزدیک‌تر شویم فشار دشمن بیشتر است بنابراین اگر به قله برسیم سختی‌ها و تحریم‌ها به عنوان آخرین آخرین صلاح استکبار نه تنها برای ایران که برای جامعه بشری از بین می‌رود.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایط کنونی دشمن با بکار گرفتن همه ابزار و شیوه‌هایش حتی استفاده از پیاده نظامش در داخل می‌خواهد ایران را شکست دهد.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: بیش از ۴۰ سال از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا کنون گذشته و هر سال تحریم‌های اقتصادی نسبت به قبل بیشتر، سخت‌تر و با طرح‌ها و عناوین مختلف تحریم‌های فلج کننده در زمان اوباما یا مادر تحریم‌ها پیش رفته و همواره تمامی راه‌های تنفس اقتصادی کشورمان را بسته است، اما کشور ما همچنان مقاوم و با قدرت جلو می‌رود.

او می‌گوید: با وجود تمام فتنه‌ها و توطئه‌های جنگ، ترور و تحریم‌ها که وارد کردند و آسیب زدند، اما مملکت ما سر پا ایستاده و حتی پای سربازش در دریای مدیترانه است در حالیکه وقوع هر یک از این اتفاقات در کشور‌های دیگر از جمله اعتصاب کامیون داران در کشور‌های آمریکای جنوبی یا خودسوزی یک نفر در تونس باعث فروپاشی حکومت‌های آن‌ها شد.

جنگ نرم حربه دشمن مقابل ایران

او می‌گوید: امروز، دشمن در جنگ نرم با توطئه و به پاکردن فتنه و هزینه‌های میلیاردی اعتقاد، باور، ایمان و اراده جوان ما را نشانه گرفته است تا اهداف شوم خود را که مهمترین آن‌ها در چهار سرفصل است عملیاتی کند.

فرمانده سابق نزاجا (نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران) گفت: نخستین هدف دشمن در جنگ نرم، توسعه و ترویج فساد، فحشا و بی بند و باری با از بین بردن بنیاد خانواده از طریق کلیپ، فیلم، آهنگ و برنامه‌های دیگر است.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: دومین هدف دشمن در جنگ نرم ایجاد سستی و تزلزل در ایمان، اعتقاد و باور جوان با ایجاد شبهات، سوالات انحرافی و ارائه روایات جعلی است همانگونه که ۱۰ نوع شیعه را با تبلیغات فراوان راه‌اندازی کرده و حتی با استقرار موکب در اربعین و بهترین پذیرایی از زایران برای انحراف جوانان تلاش می‌کند.

او معتقد است: جنگ نرم دشمن شوخی بردار نیست و جلوگیری از نفوذ آن با تمام وجود ضروری است.

ایجاد ناامیدی و نارضایتی بزرگترین هدف دشمن در جنگ نرم

به گفته او، سومین و اصلی‌ترین هدف دشمن در جنگ نرم سرمایه‌گذاری برای مایوس کردن و ناامیدی مردم با تیره و تار جلوه دادن شرایط کشور و بزرگ‌نمایی مشکلات است که این مملکت جایی برای زندگی نیست در حالیکه آمریکا و اروپا وضعیت خراب خود را با تبلیغات دروغین کتمان می‌کنند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن با بسیج کردن هزاران نفر برای شایعه پراکنی و جعل اخبار و انتشار آن در فضای مجازی از جمله پایگاه آلبانی توسط سلطنت طلبان، منافقان، بهایی‌ها و وهابی‌ها شیطنت‌های زیادی مقابل ایران و علیه مسئولان بلند پایه کشور یا سرداران نظام انجام می‌دهد و متاسفانه برخی از افراد هم با به اشتراک گذاشتن این مطالب دروغ در شبکه‌های اجتماعی از روی جهل و بدون آگاهی باعث یاس و کمک به اهداف دشمن در ناامیدی مردم می‌شوند.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: دشمن دنبال سیاه نمایی و ناامیدی مردم ما است بطوریکه روزانه بسیاری از دیپلمات‌های عربستانی، اسراییلی، بحرینی و اماراتی در راهرو‌های سازمان ملل، مجلس سنا، مجلس نمایندگان و مجلس اتحادیه اروپا به دنبال دادن «کردیت کارت» credit card (انواع کارت اعتباری فیزیکی متصل به حساب بانکی در خارج از کشور که توسط شبکه‌های مالی معتبر یا بانک‌ها صادر می‌شوند و قابلیت دریافت و ارسال حواله سوئیفت را دارا می‌باشند.) و تطمیع نمایندگانی از آن‌ها هستند که مخالف جمهوری اسلامی نیستند یا نظری در مورد ایران ندارند تا نامه‌های علیه ایران را امضا کنند.

به گفته او، دشمن با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در داخل و خارج به ایران هجمه می‌کند بطوریکه پیاده نظام آمریکا و اسراییل فقط بدنبال ناامیدی و نارضایتی مردم هستند.

آینده سازی آمریکایی چهارمین هدف جنگ نرم دشمن

جانشین سابق کل آجا گفت: نظریه آینده سازی از «هانتینگتون» چهارمین هدف جنگ نرم دشمن است که می‌گوید کشور‌ها برای آینده سازی به سه زمان حال، گذشته و آینده خود نگاه و برنامه ریزی می‌کند، اما بر اساس نظریه آینده سازی، آمریکا کشوری هست که آینده را آنطور که خودش می‌خواهد برای دیگر کشور‌ها می‌سازد به عنوان نمونه ۱۰ سال آینده چه نوع تلفن همراهی و با چه برنامه‌هایی دست جوان آسیایی و آفریقای باشد، پسران چگونه موی سر خود را اصلاح کنند و دختران چگونه لباس بپوشند که تا حدی نیز موفق بودند.

امیر سرتیپ پوردستان گفت: دشمن هزینه‌های کلان را در جنگ نرم خرج می‌کند بطوریکه اکنون شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) نیز ماهواره‌ای را در فضا برای استفاده اینترنت فضایی مستقر کرده است که یک نفر بتواند با گوشی همراه خود چند هزار شبکه ماهواره‌ای را با پرداخت وجه نقد دریافت کند هر چند بعد آنرا رایگان خواهد کرد.

او می‌گوید: دشمن خودش اعتراف کرده است دیگر به پایگاه نظامی و تاسیسات هسته‌ای ما کار ندارد بلکه در جنگ نرم هدفش قلب و ذهن جوانان ما است، اما ما خوشحال هستیم که با استناد به آیه هشت سوره صف «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» هر چند می‌خواهند نور الهی را با دهان‌خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد نور خود را کامل خواهد گردانید.

به گفته او، آن‌ها از اسلام می‌ترسند و هر چند می‌خواهند نور دین را خاموش کنند، اما گرایش به دین اسلام در خود آمریکا و اروپا زیاد شده است، حتی از سوی چهره‌های مطرح هنری آن‌ها بویژه خواننده‌ای که پس از چندین سال خوانندگی و بی حجابی اکنون مسلمان می‌شود و حجاب می‌کند، خدا اراده کرده است دین خود را گسترش دهد.

فرمانده سابق نزاجا (نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران) گفت: برگزاری همین یادواره‌های شهدا، آیین اعتکاف مجالس روضه ابا عبدالله الحسین (ع) و تجمعات اجرای سرود سلام فرمانده همه کانون‌های نورانی هستند که دل‌های جوانان ما را روشن می‌کند و برای خدمت به نظام اسلامی آماده می‌کند.

همراهی با ولایت تا شهادت رمز استقامت در جنگ تحمیلی

امیر سرتیپ پوردستان گفت: جوانان ما در زمان جنگ تحمیلی با اتکا به مکتب عاشورا و فرهنگ همراهی با ولایت تا شهادت زمانیکه شیپور بیداد جنگ علیه ایران نواخته شد و رژیم بعثی عراق با لشکر‌های زرهی و مکانیزه و ۶۰۰ فروند هواپیما مرز‌های ما را مورد تجاوز قرارداد به ندای هل من ناصر ینصرنی امام راحل از حسینیه جماران لبیک گفتند و از تمامیت ارضی وطن دفاع کردند.

او می‌گوید: ملت مومن و ایثارگر ایران نشان دادند که دین لقلقه زبانشان نیست بلکه تا عمق جانشان نفوذ و رسوخ کرده و سلول سلول وجودشان دین را فریاد می‌زند، زن و مرد، پیر و جوان، بزرگ و کوچک همه و همه برای دفاع از اسلام، دین، قرآن و نوامیس اسلامی راهی جبهه‌ها شدند.

به گفته او، شهدا جلوتر از همه خالصانه، صادقانه و عاشقانه هستی خود را در کف دست گرفتند و به میدان رفتند و عزت، اقتدار و سربلندی امروز ما را به ارمغان آوردند تا ملت و مملکت ایران به برکت مجاهدت شهدا، رشادت‌ها و فداکاری‌های آن‌ها و خانواده‌هایشان عزت و اقتدار ایرانی را در جهان فریاد کند.

امیر پوردستان گفت: شرایط جنگ و دفاع مقدس و کشور در آن زمان بسیار نامساعد بود از یک طرف با اعمال تحریم‌های اقتصادی و سیاست منزوی شدن در بسته شدن همه کریدور‌های اقتصادی و بازرگانی به روی ایران امکان کمک برای ما را به هیچ کشوری نمی‌دادند و از طرف دیگر دو استکبار شرق و غرب که در همه جنگ‌ها مقابل هم بودند در جنگ ایران و عراق علیه ما با صدام متحد شدند و انواع کمک‌های زرهی، نظامی، مادی و ... را به رژیم بعثی کردند.

او می‌گوید: تمامی کشور‌های عربی به جز یکی دو مورد که اکنون خوب شدند همه با دادن امکانات، مواد خوراکی و بهداشتی در خدمت صدام بودند.

به گفته او، تمامی دنیای استکبار در جنگ تحمیلی برابر ما در نبردی نابرابر و غیر همطراز صف آرایی کردند، اما عظمت کار شهدا در خلق حماسه ایثار و ولایت مدارانه آن‌ها بود که ایران توانست از بر کت اخلاص، همت خالصانه، غیرت عاشقانه، قدرت مومنانه و خون پاکشان قربة الی الله سنت الهی را معنا کنند و پیروزی یاران خدا را با وعده خدا در آیه هفت سوره محمد «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» تحقق بخشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.