وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

افزایش سه برابری بودجه نوسازی مدارس کردستان در سفر رئیس جمهور

وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای اداری دیواندره، از افزایش سه برابری بودجه نوسازی مدارس کردستان در سفر اخیر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

یوسف نوری در بیست و هفتمین سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان که به عنوان نماینده هیات دولت به دیواندره رفته بود، در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: آنچه مسلم است اگر از ظرفیت‌های بالای استان کردستان و شهرستان دیواندره و ضرورت فعال شدن این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود، تمام مشکلات مرتفع خواهدشد. 

او می گوید: در دولت قبلی بدهی زیاد وجود داشت و بودجه تمام طرح‌ها مصرف شد و علاوه براین، سر رسید اقساط اوراق ماهیانه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده بود.

وزیر آموزش و پرورش گفت:در دولت قبل ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی وجود داشت، اما با سرکار آمدن دولت جدید، دولت با وجود این مشکلات، متوقف نشد و سختی‌های پیش رو عزم دولت را برای خدمت به مردم کاهش نداد.

نوری گفت: در دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیت ها، با تمام توان کار ادامه پیدا کرد و با برنامه ریزی‌ها مناسب مقدمات سفر بیست و هفتم ریاست محترم جمهور به استان کردستان فراهم شد.

او گفت: از نگاه بسیاری بزرگان و اندیشمندان هنر تعلیم و تربیت و مملکت داری دو کار بسیار سخت و طاقت فرسا است  و تعلیم و تربیت در دنیای کنونی با وجود تمام تهدیدها، کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اصلاح اقتصادی کشور، مصوبه مجلس شورای اسلامی را داشت و در دولت جدید باید اجرا می‌شد؛ گفت: در دولت قبل اصلاح اقتصادی انجام نشده بود و تمام سختی آن‌ها بر دولت جدید تحمیل شد، اما اجرایی شدن آن قطعی بود و این کار زحمات زیادی برای مردم و مسئولین دارد.

نوری گفت: مردمی شدن و شفافیت، از ویژگی دولت سیزدهم است و رتبه ۱۲۷ در تسهیل کسب و کار‌ها را در بین ۱۵۰ کشور جهان داشتیم، اما در دولت سیزدهم مجوز کسب و کار‌ها آزاد شد.

او احترام قائل شدن برای مردم را شعار دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: عدالت این است که مسئولین به استان‌ها مرزی کشور سفر کنند و ما به دنبال این هستیم که عدالت محقق شود و به همین دلیل در ۹ ماه گذشته، دو بار به استان کردستان، سه بار خوزستان، چهار بار کرمان و.. سفر کرده ام.

نوری تحقق عدالت را کاری بسیار سخت دانست و گفت: دولت و ریاست محترم جمهور اصرار دارند که مردمی شدن، شفافیت و عدالت را با هم اجرایی کنند.

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش در همین سفر براساس مصوبه دولت خبرداد و گفت: دقیقا سه برابر اعتبارات نوسازی مدارس استان کردستان در همین سفر برای استان در نظر گرفته شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اجرای رتبه بندی معلمان را یکی دیگر از اقدامات مهم دولت سیزدهم برای ارتقا معیشت و منزل معلمان و بهبود کیفیت و شایستگی‌های معلمی عنوان و گفت: سرانه مدارس و تغذیه رایگان به دانش آموزان مناطق کم برخوردار را در دولت با جدیت دنبال می‌کنیم.

نوری گفت: آموزش و پرورش در سفر‌های استانی علاوه بر بودجه سنواتی، ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه بیشتر از مصوبات سفر‌های استانی رییس جمهور و هیات دولت داشته است و استان کردستان به دلیل مرزی بودن در این زمینه وضعیت خیلی خوبی داشته است و سه برابر بودجه سنواتی، افزایش بودجه داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.