استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ دوربین نظارتی کنترل ترافیک با اعلام اولویت پلیس در بلوار خلیج فارس و خیابان دانشگاه زاهدان تا نیمه اول مرداد ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

حسین مدرس خیابانی در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل سیستان و بلوچستان گفت:امسال شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای بودیم که علاوه بر این شدت تصادفات به علت کم شدن میزان متوفی روند نزولی یافت.

او گفت: طبق آمار نرخ تصادفات درون شهری در سه ماهه امسال  کاهش محسوسی داشته است.

مدرس خیابانی گفت: در این مدت هف کشته در تصادفات درون شهری داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رقم ۱۷ نفر نشان دهنده کاهشی محسوس است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به لحاظ تعداد تصادفات در بین استان‌ها رتبه ۳۰ ام را در کشور داشتیم، اما با وجود کمترین تصادف در بین استان‌های کشور، بالاترین آمار فوتی‌ها مربوط به سیستان و بلوچستان است و در تصادفات منجر به فوت این استان رتبه اول را داشته است.

او گفت: کنترل و نظارت در شهر زاهدان تا حد زیادی می‌تواند به کاهش تصادفات رانندگی درون شهری کمک کند.

مدرس خیابانی گفت:  اگر بتوانیم برای دوربین‌های هوشمند در سطح استان سیستان و بلوچستان کد تعریف کنیم به راحتی می‌توانیم با کسانی که قانون را زیر پا می‌گذارند برخورد کنیم.

او گفت:  با اعلام آمادگی شهرداری زاهدان ۶۰ دوربین نظارتی با اولویت پلیس در بلوار خلیج فارس و خیابان دانشگاه زاهدان تا نیمه اول مرداد ماه امسال راه اندازی خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و ورود زائرین عزیز پاکستانی از مرز ریمدان باید تدابیر لازم برای ایجاد محدودیت‌های ترافیکی جهت سهولت در جابجایی زائران از مرز‌های ریمدان و میرجاوه در دستور کار قرار گیرد.

او گفت: ۸۷ درصد تصادفات مربوط به ورودی شهر‌ها بوده و بیشترین نوع تصادفات از نوع رخ به رخ به دلیل جاده‌های دو طرف است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار