سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان معتقد است رقابت‌های قهرمانی آسیا یک میدان تمرینی برای فرنگی‌کاران جهت حضور در مسابقات جهانی بوده است.

حمید باوفا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان گفت: بعد از برگزاری ۷ اردو و شرکت در جام تختی و جام شاهد و تورنمنت‌های بین‌المللی بلغارستان و ایتالیا، مسابقات قهرمانی آسیا اولین تورنمنت رسمی بود که شرکت می‌کردیم و کشتی گیران ما خوش درخشیدند و کشتی‌های خوبی گرفتند. مسیری که تا الان طی کرده‌ایم  به نظرم موفقیت آمیز بوده و امیدوارم ادامه‌دار باشد. از شروع اردو‌ها به بچه‌ها تاکید کرده بودم که نگاه‌مان به مسابقات قهرمانی آسیا یک نگاه تورنمنتی برای آماده سازی جهت حضور در رقابت‌های جهانی است تا بتوانیم عملکرد خوبی در جهانی داشته باشیم.

مسابقات کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا روز‌های ۱۴ و ۱۵ تیرماه در شهر منامه بحرین برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب ۷ مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز مقتدرانه قهرمان شد.

باوفا گفت: همیشه همراه با هر تیمی به مسابقات اعزام می‌شوم، به چند دلیل هدفمان کسب بهترین عملکرد و نتیجه است. اول اینکه کادرفنی تیم شبانه روز زحمت می‌کشد و دوم  اینکه فدراسیون دارد حمایت می‌کند. وقتی فدراسیون حمایت می‌کند و کادر فنی برای موفقیت برنامه می‌ریزد و از آن سو بچه‌ها برای درخشش انگیزه بالایی دارند، نگاه‌مان در مسابقاتی که شرکت می‌کنیم، کسب یک نتیجه عالی است. البته توقع از کشتی ایران و تیم جوانان با توجه به جایگاهی که در کشتی دنیا داریم، هم همین است.

به اعتقاد باوفا قهرمانی در آسیا قطع به یقین تاثیر خیلی خوبی از نظر روحی و روانی روی تیم برای مسابقات جهانی داشته و او امیدوار است با همین شرایط و همین کیفیت در پیکار‌های جهانی که ماه آینده برگزار می‌شود هم شاهد درخشش بچه‌ها باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار