رضا شیرین زاده با بیان اینکه اداره حقوقی به عنوان دبیر کمیسیونهای رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل کالا و مسافری استان براساس ماده ۱۲ آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگان اقدام مینماید گفت: در این کمیسیونها با توجه به نوع تخلف ارتکابی و اهمیت آن نسبت به صدور رای تذکر، جریمه نقدی ولغو موقت پروانه فعالیت یا لغو دائم آن تصمیم گیری میشود.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل در جلسه کمیسیون ماده ۱۱ با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۵۴ رای در کمیسون ماده ۱۱، ۷ رای در کمیسیون ماده ۱۲ و ۱۸ رای نیز درکمیسیون ماده ۱۴ توسط کارشناسان حقوقی برای متخلفین صادر شده گفت: تخلفات مالکان ناوگانهای باری ومسافری اعلام شده از سوی ادارات ایمنی و ترافیک، کالا، مسافر و اداره ترانزیت نیز در کمیسون ماده ۱۴ بررسی و طبق دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و لغوبرگه فعالیت ناوگان حمل ونقل برون شهری وروستایی برحسب مورد، تذکر و یا لغو خدمات از ده روز تا یک سال برای متخلفین اعمال میشود.
شیرین زاده رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگان باری ومسافری را در کمیسون ماده ۱۱ از دیگر وظایف این واحد حقوقی برشمرد و گفت: برای ۱۲ پرونده از اداره مسافر، ۲۲ پرونده از اداره کالا، و ۲۷ پرونده از اداره ایمنی و ترافیک در کمیسیونهای ماده ۱۱ و ۱۲ در سه ماهه گذشته رای صادر شده است.
او در جهت پاسخگویی سریع به امورات ارباب رجوع، رسیدگی سریع به پروندههای ارسالی وعدم تاخیر در صدور رای توسط کارشناسان این واحدرا از مهمترین ویژگیهای این اداره عنوان کرد و گفت: تمامی مراحل تشکیل کمیسیون، ارسال دعوتنامه، صدور رای و اجرای آن از طریق سامانه شهباز انجام میگردد.
معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اردبیل همچنین از مردم مسافران و رانندگان خواست هرگونه شکایت خود از عملکرد حوزه راهداری و حمل ونقل جادهای را از طریق سامانه ۱۴۱ برای رسیدگی به این اداره کل اطلاع دهند.