ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن امید به اجرای هر چه سریعتر این طرح دارند و رفع مشکلات پیش رو تسریع این امر را در پی دارد.

نهضت ملی مسکن؛ طرحی که چراغ امید را برای خانه دار شدن در دل بسیاری از مردم روشن کرد و افراد امیدوار هستند با اجرای این طرح خانه دار شوند.

صدور و اخذ پروانه‌های ساختمانی و زیرساخت ها، مشکلاتی است که طرح نهضت ملی مسکن با آن در خراسان جنوبی رو به رو است.

زیرساخت آماده شود، خانه را می سازیم

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و پس از ۲ سال موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده ام.

او گفت: در برخی جا‌ها مانند طبس نیز شنیده ام که می‌گویند پروانه‌های ساختمانی به افراد داده شده، اما زیرساختی آماده نیست که مردم اقدام به ساخت کنند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: در یکی دو سال گذشته اجاره بهای منازل در بیرجند و سایر شهر‌های استان رشد بی سابقه‌ای داشته است.

او گفت: به دلیل افزایش اجاره بها بسیاری از مردم چشم به اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارند تا بتوانند از طریق آن در خانه خود سکونت کنند و اگر مشکلات زیرساختی حل شود، این فرایند تسریع می‌شود که به همت مسئولین بستگی دارد.

تأیید درخواست ۱۶ هزار نفر در نهضت ملی مسکن

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۷۴ هزار نفر در استان برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن در این طرح ثبت نام کرده اند.

او گفت: از این تعداد ۱۶ هزار نفر تأیید و درخواست حدود ۳۰ هزار نفر نیز رد شده است.

داعی گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر در خراسان جنوبی موفق به اخذ پروانه ساختمان شده اند و هدفگذاری شده است تا ظرف ۲۴ ماه طرح به سرانجام برسد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز با اعلام اینکه ساخت ۴ هزار مسکن در استان از ۲۵ تیر آغاز می‌شود گفت: در بیرجند و قاین منازل به صورت آپارتمانی و در ۲۹ شهر دیگر استان منازل ویلایی خواهد بود.

او همچنین بر اجرای هر چه سریع‌تر زیرساخت‌ها در زمین‌های مشخص شده تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.