کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس نتایج طرح نیروی کار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری این استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲.۸ درصد کاهش پیدا کرد.

آقای شهریارپور گفت: براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار بهار امسال به تفکیک استان‌ها که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده، ۹.۲ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در سطح کشور و ۱۰.۶ درصد از جمعیت فعال این استان بیکار بوده‌اند.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری نشان می‌دهد که این شاخص در چهارمحال و بختیاری نسبت به بهار پارسال ۲.۸ درصد کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید


باکاهش محسوس نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری، فاصله میان نرخ بیکاری این استان و کشور به کمترین میزان خود سال‌های اخیر رسیده، اما همچنان نرخ بیکاری استان از شاخص متناظر کشوری اندکی بالاتر است.

از نظر نرخ بیکاری در بهار امسال، چهارمحال و بختیاری پس از استان‌های کرمانشاه، هرمزگان، خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان و ایلام رتبه هفتم نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده است.

براساس این آمار همچنین بالاترین نرخ بیکاری بهار امسال با ۱۵.۴ درصد به کرمانشاه و کمترین آن با ۵.۴ درصد به زنجان اختصاص دارد.

در بهار امسال نرخ مشارکت اقتصادی در چهارمحال و بختیاری ۴۰.۵ درصد و شاخص متناظر کشوری آن ۴۰.۹ درصد بوده که مقایسه این اعداد با نتایج بهار ۱۴۰۰ نشان دهنده روند کاهشی نرخ مشارکت اقتصادی در استان نسبت به کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار