معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: تاکنون این اداره کل هیچ مجوزی برای جاده برگشت گنجنامه صادر نکرده است.

سیدعادل عربی گفت: جاده برگشت گنجنامه طرحی جدید و مشمول ارائه گزارش ارزیابی اثرات محیط زیستی است، این موضوع به اداره راه و شهرسازی استان اعلام شده و آن‌ها نیز گزارشی ارائه دادند.

او گفت: گزارش ارائه شده، نقص‌های زیادی داشت و مشاور هم مورد تأیید اداره محیط زیست نبود به همین علت قرار شد راه و شهرسازی نواقص را رفع و مشاور جدید معرفی کند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

این منطقه متولی دارد و باید مشخص شود چه دستگاه یا افرادی در این نقطه کار می‌کنند و باید پاسخگو باشند.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری همدان هم نظرش را درباره ساخت جاده گنجنامه اینگونه گفت: جاده گنجنامه در سال‌های گذشته بحث تعریضش اتفاق افتاد و موقتی طی چند سال مشکلات ترافیکی و تصادفات حل شد.

فرزاد تیموری گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه همدان شهر گردشگری بوده و به عنوان هدف و مقصد گردشگران تعریف شده و استقبال خوبی از شهر می‌شود علاوه بر آن شهروندان هم برای بازدید از گنجنامه و انجام کوهنوردی مراجعه دارند، بعضی اوقات به ویژه در ایام تعطیلی مشکل ترافیکی ایجاد می‌شود و پلیس مجبور به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی می‌شود.

او گفت: یکی از راه‌های حل مشکلات ترافیکی جاده گنجنامه ایجاد راه برگشت است که بر روی آن مطالعه می‌شود چراکه باید ملاحظات زیست محیطی، بحث‌های امنیتی و اجتماعی رعایت شود، اگر کار‌های کارشناسی جواب داد و نتیجه بخش بود، شاید برای اجرا برنامه ریزی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار