استعفای ۵ وزیر دولت انگلیس

با ادامه استعفاها در دولت انگلیس به دلیل عدم کفایت دولت در کنترل نابه‌سامانی و رسوایی‌ها، ۵ وزیر کابینه بوریس جانسون از سمت خود استعفا دادند.

به گزارش راشاتودی، امروز (چهارشنبه) ۵ وزیر دیگر از دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس استعفای خود را اعلام دادند. بدین ترتیب تعداد کل وزیرانی که از روز گذشته استعفاد دادند به ۱۱ نفر رسید.

وزیرانی که امروز استعفای خود را اعلام کردند شامل وزرای برابری اجتماعی، وزیر توسعه، شهرسازی و جوامع، وزیر مهارت‌های عمومی، وزیر امور تجاری و وزیر امور رسانه، اطلاع‌رسانی و زیرساخت‌های دیجیتال می‌شوند.

این ۵ وزیر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با توجه به نابه‌سامانی و رسوایی‌های اخیر و عدم کفایت دولت در کنترل و رسیدگی به این مشکلات، استعفای خود را اعلام می‌کنند.

این در حالی است که روز گذشته ۶ وزیر دیگر دولت جانسون به بهانه اشتباه محاسباتی و عدم صداقت نخست‌وزیر انگلیس استعفا دادند.

این استعفا و استعفای بیش از ۲۰ نفر از جمله وزرا، دستیاران و مقامات حزب محافظه کار پس از این‌که جانسون اعتراف کرد که نباید «کریس پینچر» نماینده پارلمان را در ماه فوریه به سمت معاون هماهنگ کننده جناح محافظه کار پارلمان منصوب می‌کرد، صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Gholam
۱۲:۵۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
کاش تو ایران هم وزیرا جرات این کارا رو داشتن نه اینکه خودشون جیره خوار هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۶ تير ۱۴۰۱
به دلیل عدم صداقت نخست.
اگه به این بهونه تو کشور ما مدیران ومسئولین بخواند استعفا بدند کل سیستم دولت باید استعفا بده چون از بالا ترین مقام این قوه تا مدیران پایین دستی همه صداقت ندارن و هر روز خبرهای دروغ اعلام می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
الکی
آخرین اخبار