عضو شورای زکات لرستان گفت: چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات بخش کشاورزی پارسال در استان پرداخت شد که پیش بینی می‌شود این رقم امسال افزایش یابد.

حجت الاسلام سید "عیسی موسوی"  مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و عضو شورای زکات لرستان در همایش زکات استان گفت: این رقم شامل زکات واجب گندم، جو و انگور (کشمش) و زکات مستحب باغداران بوده است.

موسوی با اشاره به اینکه مجموع زکات پرداخت شده در کل استان طی سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: علاوه بر سه محصول ذکر شده، خرما هم زکات واجب دارد که جزو تولیدات استان نیست.

او اضافه کرد: پیش بینی پرداخت زکات در استان برای سال جاری ۴۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۶ میلیارد تومان از طریق زکات فطریه پرداخت شده است و با توجه به اهمیت کشاورزان استان به این فریضه الهی، پیش بینی می‌شود میزان زکات این بخش نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و عضو شورای زکات لرستان با تاکید بر اینکه زکات باید به فرهنگ تبدیل شود ادامه داد: آثار اجتماعی توجه به زکات و تبعات نپرداختن این فریضه، باید در جامعه تبیین شود تا مردم همانند سایر فرایض از جمله نماز، به ضرورت این مهم واقف و حساس شوند.

او بیان کرد: جمهوری اسلامی، یک حکومت مردمی است و باید با کمک آن‌ها اداره شود همچنین نوع مدیریت جهادی و خدمتگزار نیز باید همواره در دستور کار باشد تا اعتماد بین مردم و مسوولان بیش از پیش تقویت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.