در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در فرمانداری جهرم، محمدحسن شعبانی به عنوان فرماندار ویژه این شهرستان معرفی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: جلسات تکریم و معارفه علاوه بر تقدیر جلساتی برای بیان خدمات و کار‌هایی است که باید سمع و نظر مردم برسد؛ یک بُعد جهاد تبیین در زمینه بیان خدمات و کار‌ها از این لحاظ است.

عبدالعلی کریمی گفت: شهرستان جهرم خدمات زیادی به انقلاب اسلامی داشته است، یک همدلی و هم افزایی و توانمندی در شهرستان جهرم وجود دارد که سرمایه بسیار قدرتمند و بالنده و قابل تقدیر است.

او به ظرفیت‌های شهرستان جهرم اشاره و گفت: این شهرستان، دانشگاهی و قطب کشاورزی است که این ظرفیت‌ها، نشان‌دهنده همراهی و همکاری است و انصافاً پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، برای توسعه شهرستان قابل تقدیر است.

کریمی گفت: دولت مردمی آیت‌الله رئیسی در سفر‌های استانی با حضور در چادر‌ها و نقاط دورافتاده از نزدیک مشکلات مردم را لمس می‌کند و برای رفع آن می‌کوشد و در نقطه مقابل، دشمنان ملت ایران در تلاش هستند که مردم را از همراهی و همکاری ناامید کنند و در این راستا با شایعه پراکنی و بزرگنمایی مشکلات به دنبال تحقق اهداف پلید خود هستند.

کریمی به تحولات بین‌المللی و تغییرات در وضعیت تامین منابع غذایی جهان اشاره و گفت: این مشکلات مثلاً مشکل کمبود برخی کالا‌های اساسی منحصر به کشور ما نیست و در سایر کشور‌های جهان نیز این مشکلات وجود دارد.

او در عین حال تاکید کرد: مردم شایسته خدمات‌رسانی بهتر و بیشتری هستند و باید در این مسیر، گام برداشته شود.

معاون استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم شهرستان جهرم، ابراز کرد: در زمان جنگ، تیپ المهدی جهرم رشادت‌ها به خرج داد. همچنین دو گردان خط‌شکن فارس به نام گردان فجر و گردان کمیل با محوریت فسا و جهرم در این تیپ و لشکر در دفاع مقدس رزم کردند و از کیان مقدس و کشور عزیزمان دفاع نمودند.

کریمی از شفیعیان فرماندار سابق شهرستان جهرم به عنوان فردی اخلاق مدار، پیگیر و توانمند یاد و از خدمات وی در طول تصدی این مسئولیت قدردانی و برای فرماندار جدید در خدمت به مردم و اعتلای نظام اسلامی آرزوی موفقیت کرد.

تلاش برای توسعه پایدار شهرستان جهرم

فرماندار سابق جهرم نیز در این جلسه به مرور برخی اقدامات انجام‌شده در جهرم به منظور توسعه این شهرستان پرداخت و گفت: خدمات دانشگاه علوم پزشکی جهرم و قرارگاه شهید سلیمانی در دوران کرونا، انکارنشدنی است.

مهدی شفیعیان گفت: نگاه ما به توسعه پایدار شهرستان بود و طبق برآوردی که ما داشتیم سالانه ۸هزار نفر برای امور مربوط به اسلحه و مهمات از جهرم خارج می‌شدند؛ از این رو، شعبه اسلحه و مهمات در شهرستان جهرم ایجاد شد و جلوی سفر‌های غیرضروری گرفته شد.

او به ایجاد کشت نخیلات تجاری شهرستان و باغ نمونه آن اشاره و گفت: کشت نخیلات با ارقام مناسب، با تأمین اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان انجام شد. نخلستان‌های جهرم در پهنه‌ای به وسعت ۴۶۰۰ هکتار است که یک سوم اشتغال شهرستان است و سالانه ۳۰ هزار تن خرما تولید می‌کند و با ایجاد این باغ، مراقبت از منابع آبی شهرستان جهرم نیز حاصل شد.

او گفت: در حوزه راه‌ها تمام راه‌های منتهی به شهرستان در حال اتوبان شدن و چهارخطه است، گسترش و توسعه راه‌های شهرستان با سایر اعتباراتی که از ماده ۵۶ در حال انجام است و با توسعه راه‌ها، آمار جانباختگان جاده جهرم- لار از سمت شهرستان جهرم کاهش یافته است.

شفیعیان گفت: در بخش بازآفرینی شهری ۹ پروژه فرهنگی انجام شد در حالی که در کل فارس، دو شهرستان از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کردند.

او گفت: ماحصل زحمات عزیزان در گذشته در آبرسانی شهرستان جهرم نتیجه بخش شد و جهرم از ۸۰ شهرستان دارای شرایط آبی بحرانی خارج شد.

شفیعیان گفت: بیمارستان ۳۱۰ تختخوابی خود شهری است و نیاز‌های بسیاری از شهر‌ها را پوشش می‌دهد، احیای دانشگاه فرهنگیان، کاهش آمار مدارس فرسوده از ۳۵ درصد به ۲۰ درصد، اتمام گازرسانی به بخش سیمکان، پست برق جهرم ۴، پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی جهرم، شروع پروژه راه‌آهن و بهسازی معابر روستایی از دیگر خدمات نظام اسلامی به منطقه در سال‌های گذشته بود.

فرماندار سابق جهرم گفت: فرودگاه بین‌المللی شهدای جهرم هشت سال پیش متروکه بود و امروزه یک ترمینال شیک با محوطه‌سازی خوب دارد، ضمن اینکه ساختمان هواشناسی آن در حال حداث است و جهرم برای پرواز‌های اربعین نیز ظرفیت دارد.

در ادامه این مراسم که با حضور محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران مجلس برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر از زحمات شفیعیان فرماندار سابق شهرستان جهرم قدردانی و حکم مسئولیت فرماندار ویژه جهرم به محمدحسن شعبانی اعطا شد.

از سوابق محمدحسن شعبانی می‌توان به مدیریت حراست و معاونت مدیرکل و ریاست راه و شهرسازی جهرم، ریاست حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان جهرم و عضویت در کمیته‌های بحران، ترافیک و فنی شهرستان، اشاره کرد.

مهدی شفیعیان فرماندار سابق شهرستان جهرم از آبان ماه ۱۳۹۸ این مسئولیت را برعهده داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار