اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تاکنون بیش ۲۷۵۰پرونده برای پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی در اصفهان تکمیل شده  است.

مهدی عبد شریف اصفهانی می‌گوید: از سال ۱۳۹۳ در راستای اجرای تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی، طرح شماره گذاری ماشین‌های کشاورزی در کشور آغاز شد و مقرر گردید ابتدا این طرح برای تراکتور‌ها و کمباین‌های غلات اجرایی شده و در مراحل بعدی برای سایر ماشین‌های کشاورزی اجرایی گردد.

به گفته او از مزایای طرح شماره گذاری ماشین‌های کشاورزی (طرح تسجیل ماشین‌های کشاورزی) می‌توان به امکان احراز مالکیت وسیله با صدور برگ سبز، امکان برخورداری از خدمات بیمه شخص ثالث در حوادث رانندگی، و امکان اعاده دستگاه در موارد سرقت اشاره کرد.

او گفت: از سال ۱۳۹۵ مقرر گردید شرکت‌های تولید کننده یا وارد کننده تراکتور و کمباین غلات، نسبت به پلاک گذاری ماشین آلات خود در محل کارخانه و یا شرکت، قبل از تحویل به مشتری اقدام نمایند، که این امر متاسفانه تا کنون فقط در مورد ماشن آلات ساخت داخل عملیاتی شده و شرکت‌های وارد کننده و یا مونتاژ کننده تراکتور و کمباین، هنوز نسبت به تحویل کالای بدون پلاک اقدام می‌نمایند.

 استان اصفهان با داشتن بیش از ۲۷۴۰۰ دستگاه تراکتور و کمباین غلات، تا کنون بیش از ۲۶۲۰۰ دستگاه تکمیل پرونده شده و برای شماره گذاری به پلیس راهور ارجاع گردیده که غالب آن‌ها موفق به دریافت پلاک انتظامی شده اند. از ابتدای امسال در حدود ۲۷۵۰ پرونده تکمیل و برای شماره گذاری به پلیس راهور ارجاع شده و در حدود ۱۲۰۰ پرونده هم در حال طی کردن مراحل مختلف شماره گذاری می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.