مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران گفت: کد اختصاصی ویژه مهاجرین جایگزین کد ملی برای اتباع خارجی خواهد بود

صادق رضادوست، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران در جواب سؤال خبرنگار تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه دریافت کد اختصاصی برای مهاجرین افغانستانی گفت: کد یکتا جایگزین کد ملی برای اتباع خارجی خواهد بود، که به محض دریافت اسناد اقامتی قابل دریافت می‌باشد.

این کد شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا مهاجرین از خدمات اقامتی و سایر خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

پیش از این مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران گفته بود: هرگونه سیاست گذاری، برنامه ریزی و تصمیم گیری درباره اتباع خارجی باید از طریق کمیسیون اتباع خارجی پیگیری و ابلاغ شود.

 رضادوست با اشاره به مشکلاتی که اخیرا برای اتباع خارجی در حوزه بانکی و سفرهای هوایی پیش آمده، تصمیم گیری سازمان ها، نهادها و دستگاهها خارج از این کمیسیون را موجب اختلال در مدیریت اتباع خارجی دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ظاهر بربری
۱۹:۰۳ ۰۱ آبان ۱۴۰۱
سلام اتباع افغانستان استم کارت آمایش دارم همراه‌بانک سینا فعال نمیشه کد ملی میخواهد کد یکتا کارت آمایش نامعتبر است لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۹:۵۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
آقا این کد یکتا که جایگزین کد ملی هست خیلی از مشکلات ما رو رفع میکنه؛ دستتون درد نکنه واقعا سپاسگذار و قدردان این لطف شما هستیم، توی بسیاری از موارد مثل کار های بانکی و اینترنت بانک و خرید بلیط و از این دست موارد که برای اهراز هویت ، کد ملی میخواد مشکلمون ان شالله با کد یکتا حل میشه ، فقط یه لطفی بکنید الان که این بستر فراهم شده ، مشکلات گرفتن گواهینامه و مسائل مربوط به ثبت احوال و محضر که برای اتباع دارای پاسپورت نیست ولی به دلیل مشکل اهراز هویت تا قبل از این کد یکتا ، برای کارت آمایش وجود داشت ؛ رو هم مرتفع کنید.
یا علی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۶ تير ۱۴۰۱
من اقامت ۶ماه را دریافت کرد م این کد یکتا را چه جوری باید دریافت کنم ببخشید راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
همین سال پیش کارت جدید آمایش کد جدیدی اضافه کردن به نام کد فراگیر حالا باز اینو میخوان جایگزین کد یکا کنن؟ یا همین فراگیر هست؟