فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول از صرف ۱۳۰ میلیارد ریال در حوزه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی توسط گروه‌های جهادی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

سرهنگ پاسدار بهروز حکمت پور گفت: توزیع ۱۱هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان، توزیع ۱۵۲ هزار پرس غذا بین نیازمندان، توزیع ۱۶۰ هزار عدد نان، بازسازی و کمک به ساخت ۵۸ خانه محروم از اقدامات انجام شده در این مدت هستند.

او  ادامه داد: برای هفته عفاف و حجاب نیز ۲۵ برنامه با محوریت حوزه بانوان تدارک دیده شده که اجتماع دختران سیدعلی و جشن حجاب در حرم سبزقبا، تجلیل از بانوان فروشنده محجبه، پویش عفت و غیرت، اجتماع بزرگ رهروان شهدا، عرضه و دوخت رایگان چادر با تخفیف، جشن حجاب ویژه کودکان، نمایشگاه عفاف و حجاب، ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، ایستگاه نقاشی، مسابقات نقاشی و ورزشی، جشن تکلیف دختران و مانور عفاف و حجاب در فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر با اهدای گل از جمله این برنامه‌ها هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: نمایشگاه‌های پایگاه اسوه به تعداد پایگاه‌های بسیج برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها انسجام و دیدن برنامه‌های پایگاه بسیج در طول سال، انتقال تجربه بین مساجد و پایگاه‌ها و الگوسازی در سطح شهرستان است.

این مقام مسئول  از  اعلام آمادگی بسیج و سپاه برای کمک به مجموعه‌های مرتبط با امنیت خبر داد و گفت: ستاد امربه معروف و نهی از منکر در تفرجگاه‌های دزفول فعال است و آماده تامین امنیت با درخواست شورای تامین هستیم.

سرهنگ حکمت پور می‌گوید: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول درخصوص اشتغال و واگذازی وام نیز ورود کرده و از مشاغل و کارگاه‌های خانگی استقبال می‌شود.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول؛ کارگاه‌های زیادی در سطح شهرستان راه اندازی شده و خانواده‌های بدسرپرست زیادی به کار گرفته شده‌اند.

او گفت: بیشتر اقدامات نمایشگاه‌های پایگاه اسوه نیز فعالیت‌های اقتصادی است و وام‌های قرض الحسنه و با سود پایین نیز به صورت مستمر به افراد متقاضی واگذار می‌شوند.

سرهنگ پاسدار حکمت پور گفت: برنامه‌های محله محور در صدر برنامه‌های بسیج قرار دارند که موج آفرینی آن باید توسط رسانه‌ها مدیریت شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول دهه کرامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب را نیز گرامی داشت و گفت: پایه و اساس انقلاب امامت و ولایت است به همین منظور ترویج گفتمان ولایت، انعکاس برنامه‌های مذهبی، توجیه کودکان و نوجوانان و رفع شبهات مدنظر قرار گرفته است.

او ادامه داد: حدود ۳۳۰ برنامه و بیش از ۳۵ عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت  تدارک دیده شده که قرار است مساجد برنامه‌ها و اقدامات خود را در سطح محله برگزار کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ارائه خدمات اجتماعی در محله‌ها باید مدنظر باشد، گفت: اگر مسجد آباد شوند مشکلات زیادی در حوزه امنیت، فرهنگی و اشتغال برطرف می‌شود.

سرهنگ پاسدار بهروز حکمت پور فضاسازی شهری، برگزاری جشن‌های خیابانی در پارک‌ها و محله‌های سطح شهر، بازسازی واقعه غدیر در شهر خیبر بخش چغامیش و اجرای سرود‌های پاتوقی و خیابانی در مناطق پرتردد را از برنامه‌های دهه کرامت و ولایت عنوان کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول گفت: برپایی مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در چند نقطه شهر، ویزیت رایگان در مناطق محروم و برگزاری شب شعر در حرم سبزقبا در این ایام انجام می‌شوند.

او  برپایی کاروان شادی به صورت خودرویی، مسابقات ورزشی و فرهنگی اجتماعی بزرگ نوجوانان علوی در بخش چغامیش، برگزاری مسابقه نقاشی در پارک خانواده شب عید غدیر، تولید محتوا در فضای مجازی و پویش مردمی هر خانه یک پرچم علوی  را از برنامه‌های دهه کرامت و ولایت در دزفول برشمرد.

این مقام مسئول پخت ۸۰ هزار پرس غذای گرم برای اطعام روز غدیر جهت حمایت از محرومان و توزیع بیش از ۴۷ هزار قرص نان بین نیازمندان را یادآور شد و گفت: ۹۰۰ بسته معیشتی با ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این دهه توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.